Zawieszenie
: Twarde, ale mocne, po 175 tys. km amortyzatory nadal trzymają sie dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Chłodnica
Inne
: Wspomaganie układu kierowniczego
Inne
: Wentylator nawiewu
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bez problemu. Po wymianie pasków rozrządu (obowiązkowo po 120 tys.km) pracuje jak nowy. Po 175 tys. km musiałem wymienić chłodnicę - zaczęła się rozszczelniać. Koszt ok. 400 zł.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia - nie było żadnych problemów
3,0
Układ jezdny
Amortyzatory rewelacja. Po 150 tys. km niecałe 35 procent zużycia.Beznadziejna za to instalacja wspomagania kierownicy. Po 4 latach (ok.100 tys. przebiegu) musiałem wymienić pompę wspomagania, przewody (ciekły) i zawory. Koszt ok. 3000 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super. W żadnym aucie nie czułem się tak bezpiecznie właśnie z tego powodu. Trzeba się tylko przywyczaić, że nie widać końca maski z przodu.
4,0
Ergonomia
Żona narzeka na źle wyprofilowane fotele. Faktycznie, po 6 godzinach za kierownicą (czyli trasa W-wa-Zakopane) d... zaczyna boleć. Za krótkie siedziska foteli, słabe podparcie ud. To niestety problem we wszystkich minivanach, które mają wysokie, ale krótkie fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kupiłem to auto ze względu na najlepsze wtedy seryjne wyposażenie wśród minivanów, w tym automatyczną klimę. Usterki - konieczność wymiany wentylatora nawiewu po 3 latach ze względu na wytarte łożysko (700 zł). Potem już takich usterek nie było. Klimę trzeba na nowo napełnić po ok. 8 latach, inaczej przestaje chłodzić (300 zł).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Teraz to może standard, ale 8 lat temu narynku to była rewelacja. Wielki bagażnik, możliwość wyjęcia pojedynczo tylnych foteli, płaska podłoga między fotelami z przodu. Przewoziłem tym autem (w środku) ponad dwumetrowe biegówki i kajak - bez problemu.
3,0
Wyciszenie
Dość głośne auto, ale poprzednie też takie było, więc nie ma dobrego porównania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciągałem tym autem 1-tonową przyczepę campingową do Holandii i z powrotem. Spalało 12 litrów. Spalanie w mieście (Warszawa) ok.8,5 -9 l, na trasie 7-8 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pęknięte ramię tylnej wycieraczki
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomaganie układu kierowniczego, chłodnica, wentylator nawiewu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]