Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

polsewer@interia.pl, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Funkcjonalność i dobre wykonanie samochodu.
5,0
Całokształt
Są plusy dodatnie i plusy ujemne - jak powiedział ongiś L. Wałęsa. Jednak podsumowując całokształt: w tej cenie jest to najlepszy samochód na rynku. Dodając do tego całkiem przyzwoitą markę, dobry silnik i naprawdę bardzo funkcjonalne wnętrze - jest to optymalny samochód dla rodziny - idealny na podróże zagraniczne i wypady z bagażem na wakacje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,6 jest silnikiem wystarczającym na codzienne jeżdżenie, a 110kM starczy również i na trasę. Mankamentem silnika jest jego paliwożerność: 8,5-10L/100km oraz dziwny twardy dzwięk wydawany gdy samochód kręci w rejonie 3000obr (ok 120km/h na 5 biegu). Jednakże rekompensuje to całkiem przyzwoity zryw i elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa całkiem dobrze: chodzi cicho i sprawnie. Nie odstaje ani na + ani na - jeżeli chodzi o dzisiejsze standardy. Dużym udogodnieniem jest umiejscowienie lewarka dzwigni wysoko na środkowej kolumnie, co w połączeniu z hamulcem ręcznym przysuniętym do fotela kierowcy uwalnia przejście pomiędzy przednimi fotelami i zapewnia dostęp do tylnego rzędu.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny - wbrew opiniom o Citroenach - jest dosyć sprężysty, co pozwala na kontolowanie przechyłów wysokiego nadwozia na zakrętach. Wynika to z zastosowania standardowych rozwiązań: belka skrętna i wachacze (w tym modelu nie ma zawieszenia hydropneumatycznego, gdyby ktoś go poszukiwał). Zawieszenie wybiera sprawnie nierówności, tzn. słychać nierówności lecz ich nie czuć.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność powinienem ocenić jako bardzo dobrą, gdyż samochód jest bardzo przeszklony we wszystkich kierunkach. Jednakże nie tylko w moich opiniach pojawia się zarzut przedniego lewego słupka, który skomentowałbym w następujący sposób: im ktoś wyższy tym zbiegający się ku górze słupek jest bardziej uciążliwy. Podejrzewam, iż gdy ktoś jest niski to rozdzielony na dole słupek mniej przeszkadza w ocenie otoczenia. Ponadto należy zwrócić na daleko wysuniety przód i wysoko uniesioną rufę samochodu: parkowanie wymaga doświadczenia i wyczucia długości samochodu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia w tym samochodzie zachwyca - wszystko jest pod ręką, bagażnik jest przeogromny (550L), a w dodatku mamy masę przydatnych schowków. Fotele są bardzo wygodne, choć nie są zbytnio obszerne. Za to z tyłu wygodnie może podróżówać 3 osoby. Jedynym mankamentem jest dostęp do włącznika świateł awaryjnych i przednich półek, które są dosyć oddalone i wymagają nachylenia się kierowcy. Ale też nie ma co narzekać - wynika to z kształtu samochodu, a poza tym zyskujemy w zamian wrażenie przestronności i "powietrza" we wnętrzu samochodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze - dlatego, że każde Picasso jest dziś standardowo wyposażone chociaż w manualną klimatyzację. I to tłumaczy wszystko. Pozwala to na szybkie odparowanie szybek, które niestety szybko pokrywają się wilgocią bez klimy. Wreszcie silnik benzynowy szybko nagrzewa wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacyjnie. Odsyłam do opisu "ergonomia".
4,0
Wyciszenie
Po głośnym Twingo wszystko inne jest dobre. Zarówno silnik jak i wnętrze są wyciszone na przyzwoitym poziomie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, nie wiem jak tutaj oceniać. W sumie spalanie w rejonie 9L/100km dla takiej dużej gabarytowo fury wydaje się niezłym wynikiem. Można by narzekać gdyby Picasso paliło 12-15L/100km. Ale czytając o furach palących w rejonie 6-7L/100km, spalanie Picasso wydaje się zauważalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując za 54.000zł nowe Picasso 1,6 SX 110kM, wyposażone w ABS, manulaną klimę, 4 poduszki powietrzne, wielki bagażnik, przestronne wnętrze i całkiem jeszcze nowoczesną linię zewnętrzną - powiem tak: NIE MA LEPSZEJ OFERTY NA RYNKU. Nawet kombi są droższe (Megane Grandtour w wersji podstawowej 59.000zł). No może poza Loganami ;), ale to inna para kaloszy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cytując za ADAC i Auto Motor Sport - "Picasso jest najmniej awaryjnym nie tylko z Citroenów, ale i ze wszystkich minivanów, włączająć minivany japońskie. Ponadto jest najchętniej kupowanym w GB".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara Picasso