Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Kombi

wo_la@op.pl, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD 129KM 95kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen XM II Kombi 2.5 TD 129KM 95kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
2,77
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : kultura pracy i dynamika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : drgania w zawieszeniu, nieprawidłowa praca systemu hydractiv
Karoseria : tandetne materiały i słaba ergonomia
Układ hamulcowy : brak hamulców po kilkudziesieciominutowej przerwie w pracy silnika
2,0
Całokształt
nieudany samochód
Wrażenia
4,0
Silnik
Brakuje trochę elastyczności od niskich obrotów ale na wyższych obrotach wyśmienicie. Silnik wyśmienicie wyciszony
2,0
Skrzynia biegów
Źle zestrojona skrzynia, szczególnie jedynka i dwójka. jedynka zdecydowanie za długa a dwójka za krótka, nie pokrywa się z jedynką przy obrotach poniżej 3.000
2,0
Układ jezdny
Teoretycznie dobry w rzeczywistości zły, spowodowany złym wspomaganiem kierownicy, silnymi drganiami zawieszenia na złych drogach, intensywne przenoszenie się drgań zawieszenia na kierownicę... Zawieszenie hydropneumatyczne w modelach z hydractivem: wadliwa praca zawieszenia szczególnie w samochodach po 97r.
Komfort
3,0
Widoczność
Niedostateczna widoczność do przodu: skośna, odległa szyba i b. długi \"nos\" auta powodują, że widoczność przed maska jest słaba. Widoczność do tyłu? Jak to w kombi, słaba...
2,0
Ergonomia
Brak możliwości obserwacji całej tablicy wskaźników; sterowanie tylnej szyby i wielu funkcji przyciskami ukrytymi za kierownicą. Sterowanie lusterkami wymaga szukania klawiszy, to samo dotyczy przycisków do otwierania okien. Fatalne rozwiązanie hamulca pomocniczego: pedał z lewej, którego odszukanie lewą stopą w sytuacji stresu jest niemożliwe ...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
to jedna z niewielu rzeczy, która udała się w tym aucie, choć usuwanie silnego zaparowania przedniej szyby trwa za długo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromna ilość miejsca z przodu i z tyłu
4,0
Wyciszenie
przy doskonałym wyciszeniu silnika drastycznie razi hałas powietrza opływającego nadwozie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa dość spore jednak to samochód ważący 1.800 kg Serwis b. drogi i skomplikowany, praktycznie nie ma w Polsce fachowców od elektronicznego sterowania zawieszeniem (hydractiv)
1,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakości do ceny: fatalny, jeżeli mówimy o cenie nowego auta. Dzisiaj używane samochody XM najeżą do najtańszych na rynku
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wadliwie działające spryskiwacze szyby przedniej i tylnej, częste usterki instalacji elektrycznej, szczególnie: centralny zamek, czujniki temperatury, elektrozawory hydractiv, uszkodzenia obrotomierza i prędkościomierza, ubytki płynu lhm
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
trwałość takich zespołów jak silnik czy skrzynia biegów w normie, zawieszenie bardzo nietrwałe, a w modelach z hydractivem wręcz wadliwie działajace

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Kombi