Zawieszenie
: Bardzo komfortowe i zarazem mało awaryjne - zawieszenie hydropneumatyczne. Drobiazgi czyt. łączniki lecą jak to na polskich drogach.
4,0
Całokształt
Jeśli świadomie ktoś kupi XM\'a Mk2 - zawiedziony nie będzie.
Trzeba mieć swiadomość iż auto jest ekscentryczne i zaczyna się powoli robić kolekcjonerskie (cena!)
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepsza jednostka napędowa dla XM\'a.
Jedynie czego brakuje, to delikatności pracy oraz ekonomii z HDi
3,0
Skrzynia biegów
Automat 4HP18 - czyli szału nie ma.
Cztery biegi wystarczają do sprawnego poruszania się, ale trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Aboslutny top - jedynie luksusowe limuzyny z pneumatycznym zawieszeniem mogą iść w szranki z XM\'em.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj rewelacji nie ma - długa maska, krótko ścięty tył. Trzeba się przyzwyczaić że przód zachodzi, a z tyłu nic nie widać.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów - wszystko na swoim miejscu.
Brak jedynie trzymaczek do napojów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja - przy włączonej klimatyzacji problem parowania szyb nie istnieje.
Ogrzewanie dwustrefowe (przód/tył) - automat się sprawuje doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tutaj przestrzeń poraża. Wszędzie pełno miejsca, można zakładać nogę na nogę naraz z tyłu i przodu. Jedynie bagażnik mógłby być o te 50l większy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone wszystko - nawet z dieslem dobrze sobie radzi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj jest problem - nawet TD lubi sobie \"zjeść\", a auto do wolnej jazdy nie zachęca.
Największym problemem jest kompetentny mechanik - szukać ze świecą w stogu siana.
Reasumując: jeśli ktoś świadomie kupuje XM\'a, to nie będzie zaskoczony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Śmieszna cena za wysoki komfort. O ile ktoś się nie połakomi i nie zakupi zaniedbanego szrota za 1000zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiek robi swoje, więc i różne rzeczy wychodzą - auto proste w konstrukcji nie jest.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co ciekawe - najmniej zawodna jest ... hydraulika, a najbardziej daje popalić ... zawieszenie i polskie drogi (łączniki itp).
Z elektryką większych problemów nie ma, poza znanymi bolączkami (np. przekaźnik klimatyzacji)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 12V 109KM 80kW
[l/100km]