Zawieszenie
: hydroactiv !!!!! moje następne auto to napewno bedzie xm ale jak najmłodszy z full opcją abym przez długie lata nie musiał zmieniać go na jeszcze bardziej wypasionego
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
nie zamienie XM a na żadne niemieckie g... jezdzilem bmw mercedesami oplami fordami audi vw jeepami - tylko xm zapewnia komfort o jakim inne "resoraki" nie mogą nawet pomarzyć auto niby skomplikowane ale jak przychodzi co do czego to okazuje sie ze to wszystko jest banalnie proste jak na lata 90 nie ma lepszej limuzyny a zawieszenie hydraliczno-pneumatyczne jest największym atutem tego auta jak ktoś dba to nie ma z nim problemów a komfort z jazdy " citroen polubisz każdą drogę "
Wrażenia
5,0
Silnik
2,1 turbo intrcooler - co mam dodac z przyczepą poleciałem nim 180 km/h niegdy nie spalił mi wiecej niż 10 litrów a przy przebiegu 350 tyś słucham miękkiej pracy super żywotnego motoru diesla który pod największe góry ciągnie jak czołg z laweta
4,0
Skrzynia biegów
nie narzekam
5,0
Układ jezdny
HYDRAULIKA - żadne auto nie zapewnia takiego komfortu podróżowania odbijam 18 godzin za kierownica bez przystanku ( no jeden tylko żeby sie dotankować) po lesie na lekko podwyższonym jechgałem 110 km/h i nie przenosily sie drgania do srodka :) leciał nad korzeniami :P
Komfort
4,0
Widoczność
prawe lusterko troszke zaslania slupek - kwestia przyzwyczajenia - mi juz nie przeszkadza tylko na początku troche drażniło
4,0
Ergonomia
do radia trzeba się lekko pochylić ale jak ktos ma sterowanie z kiery to sie nie przejmuje - reszta czytelna - co do tych przycisków od wycieraczki id to jest regulacja kierownicy jak sie ustawi kiere tak jak powinno to niezasłania przycisków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
czasem sniedzieją styki od dmuchawy ale wd40 i po sprawie - co do szybkości grzania to mój bez klimy po 1 km przy tem 0 C dmucha ciepłym ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
limuzyna - w autobusie nie makiego takiego komfortu 5 osób bez problemu podróżóje w dalekie trasy a bagażnik w kombi po rozłożeniu ma 2000 litrów jest to największe kombie w europie
5,0
Wyciszenie
przy silniku diesla słysze na światłach inne auta do środka nie przedostają sie jakies dziewne dźwięki jedynie przy ciężkiej nodze dojdzie do kabiny lekii hałas ale przyjemny dla ucha
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na auto o masie 1,5 tony spalenie minimalne 5 litrów ropy do 100 km/h powyzej 130 7,5 a wiecej jak 10 nigdy nie spalił nawet z lawetą - po miescie jak dostaje po garach to równa 10 - jak na przebieg 350 i 1,5 tony to naprwde mało - a opinie ze to paliwozerne auta mnie smiesza a wyrażają je te osoby które kupiły zajechane xm z przekręconym licznikiem o które nikt nie dbał i dziewią sie ze auta sie sypią :P zapomniałem dodać ze zbiornik paliwa jak sie dobrze wybuja mieści 100 litrów ropy co daje bardzo duży zasięg
5,0
Stosunek jakość/cena
za pare tysięcy macie samochód roku 90 -tego "car of the yare 90 "zw najbogatszych skandynawskich wersjach miacie takie wyposazenie jakiego do dzisiaj nie ma wiele aut renomowanych marek a to auto jest tanie doskonale wykonane - ocynk - zero korozji - i jest jak najbardziej warte swej ceny - jak kupujecie xm nie bierzcie pierwszego lepszego tylko nzajdzie przedewszystkim zadbany egzemlarz wtedy nie zamienicie go na zadne inne auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
silnik tylnej wycieraczki, szyberdach, a niepsują sie tylko te auta które nie mają wyposażenia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeśli ktoś dba i serwisuje u ludzi którzy się znają to nie ma lepszych samochodów (ja mam swojego mecha nika i nigdy mnie nie wykręcił i zrobuił to co miał zrobić ) kosszty napraw nie są wcale drogie i czesci tez są w przystępnych cenach - zawsze dowiózł mnie do domu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 12V 109KM 80kW
[l/100km]