kawał solidnego i wygodnego samochodu na którym zawsze można polegać. Jak będziesz o niego dbać jest to samochód na długie lata
Wrażenia
5,0
Silnik
jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i muszę przyznać, że jest świetnie wyciszony. Znajomi jadący ze mną są zdziwieni, że to diesel. Tylko podczas mrozów gdy silnik jest zimny daje o sobie znać dość głośnym klekotem jednak i tak jest dużo cichszy niż Volkswagenowski TDI. Po rozgrzaniu robi się dużo ciszej
4,0
Skrzynia biegów
czasami jest problem z wrzuceniem biegu wstecznego, jednak w moim przypadku może to być też spowodowane kończącym się sprzęgłem. Możliwe, że po jego wymianie problem powinien ustąpić. Jak dla mnie jest całkiem nieźle i pozostałe biegi wchodzą lekko
5,0
Układ jezdny
ten samochód po prostu płynie na naszych drogach. Komfort, komfort i jeszcze raz komfort. W ciągu jednego dnia pokonałem trasę Łódź Kołobrzeg, Kołobrzeg- Łódź i po powrocie miałem sporo energii, gdzie w moich poprzednich samochodach po pokonaniu tej trasy byłem wykończony i obolały. Zawieszenie idealnie spisuje się na naszych dziurawych drogach. W koleinach samochód bardzo delikatnie je pokonuje,jedyne co czujesz to delikatne kołysanie. Koszt serwisu wbrew mitom, nie jest wcale droższy od samochodów z tradycyjnym zawieszeniem, ogranicza się do sprawdzenie ciśnienia w sferach i ewentualnych ich \"dobiciu\" i wymiany płynu LHM raz na 2 lata lub 60tys. km.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, do tyłu tylko przeciętna. Mam wersję hatchback i przy cofaniu trzeba być ostrożnym, na pewno nie pomaga wysoka krawędź pokrywy bagażnika i szeroki tylny słupek
4,0
Ergonomia
może regulacja klimatyzacji czy nawiewu zimnego/ciepłego powietrza suwakami jest archaiczna jednak mnie to nie przeszkadza i uważam, że jest ok. Wszystko jest na swoim miejscu doskonale widoczne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest dobrze, chociaż zawsze mogłoby być lepiej szczególnie w zimnie i wilgotne dni kiedy szyby są zaparowane. Jednak jest to duży samochód i nie oczekujmy, że szyby odparują w 2 minuty. Jak na diesla całkiem sprawnie działa ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoją klasę ilość miejsca jest olbrzymia, konkurencja wysiada :). Swoje robi olbrzymi rozstaw osi 274cm, co niestety negatywnie wpływa na zwrotność, ale wiadomo,że nie jest to samochód miejsku. Jest szeroki w środku i nawet 3 osoby z tyłu jadące w dłuższą trasę nie powinny narzekać, tym bardziej że mają do dyspozycji olbrzymią i bardzo wygodną kanapę.
5,0
Wyciszenie
HDI po prostu miodzio :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie jadąc w miarę płynnie do 120 km/h ok.4,8. W mieście ok. 6,5-7 litrów i nie będzie to jazda emerycka. Przy ekstremalnych korkach największe odnotowane przeze mnie zużycie to 7,8. Uważam,że jak na tak duży i wygodny samochód jest bardzo ekonomiczny. Możliwe, że w trasie najniższe zużycie można obniżyć poniżej moich 4.8 ale wtedy narażamy się na blokowanie drogi i złość co bardziej \"nerwowych\" kierowców :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno jest kupić równie duży, solidny i niezawodny samochód za takie pieniądze. Wpływ na niskie ceny mają niezgodne z prawdą stereotypy o dużej usterkowości tych samochodów. Prawda jest zupełnie inna w statystykach usterkowości TUV w kategorii samochodów 10-11 letnich Citroen Xantia wypada dużo lepiej niż Volkswagen Passat, Opel Vectra czy Ford Mondeo. Sam byłem zaskoczony i to mnie przekonało o zmianie samochodu z niemieckiego na francuzki i żałuję że nie zrobiłem tego wcześniej :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wbrew obiegowym opiniom \"znawców\" głównie właścicieli aut niemieckich czy japońskich, którzy zalecają żeby nie kupować aut na literę F jest to bardzo solidny i niezawodny samochód. Podstawa to mechanik znający się na tych samochodach i eksploatacja nie będzie wymagała od użytkownika jakiejś specjalnej troski. Czasami mogą się zdarzyć jakieś drobiazgi związane z elektryką np. nie włączające się lampki oświetlenia wnętra- wystarczy przeczyścić styki,usterka czujnika abs- koszt czujnika ok.50zł. Części są bardzo tanie i ogólnie dostępne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku dotychczas wymieniałem końcówki drążków kierowniczych(wiadomo nasze drogi),wymiana koła pasowego,nabicie sfer,regeneracja korektorów wysokości- nie był to jakiś wielki koszt i po części związany z oszczędnościami poprzedniego właściciela. Na pewno nie jest wyższy od samochodów z tradycyjnym zawieszeniem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW
[l/100km]