Krzysztof Manitius krszysztof.manitius@wp.pl,
22 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg:
88 tys. km
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Oceniam samochód doskonale. Praktycznie tylko są dwa poważniejsze mankamenty. Fotele oraz dostęp do tanich i myślących mechaników. ASO jest permanentnie drogie (drogie części w ASO, przeglądy). Części i materiały ekploatacyjne należy kupować poza ASO. Wychodzi czasami o połowę taniej, albo i lepiej. Auto wymaga od właściciela pewnej praktyki i choć minimalnej wiedzy o specyfice konstrukcji samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praktycznie nie odczuwa się spadku mocy przy niskich obrotach. Diesel jest zawsze trochę głośniejszy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów o dużej przekładni i trzeba trochę się namachać, aby zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Efekt zastosowanego zawieszenia hydropneumatycznego. Dość miękki.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać, lecz trzeba uważać na martwy punkt w tyłu. Jeśli brak lewego lusterka, to fragment drogi może być niewidoczny dla kierowcy.
3,0
Ergonomia
Układ i dostępność urządzeń doskonała. Jednak fotele przednie.... przy długiej jeździe takie sobie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu.
5,0
Wyciszenie
Mimo dość głośno pracującego silnika, to go bardzo nie słychać w środku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa 6,5/7.4/8.2 i to ON doskonałe. Brak dobrych i tanich warsztatów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kierowcy boją się zawieszenia hydropneumatycznego. Nieuzasadnione.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz przewidzianych przez fabrykę do wymiany po określonym przebiegu nic.