Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

kateurmate@gmail.com, 14 lat temu
Silnik 3.0 V6 190KM 140kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xantia II Liftback 3.0 V6 190KM 140kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura działania, bardzo bardzo szybki (testowany z st220,saabem 9-3,bmw 525 i 530, civic type-r). Niezastąpiony w trasie i elastyczny. Do tego jak na swoje możliwości niewiele pali i jest bezawaryjny (jeżeli zadbany). Przypominam, że ten silnik w niewiele zmienionej formie jest produkowany do dzisiaj.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : nie mogłem otworrzyć szyby przez 5 minut :)
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto jest wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju. Niesamowicie komfortowe, a jednocześnie całkiem hardcore\'owe (wersja Activa) zawieszenie spisuje się znakomicie. Do tego mocny silnik i znakomite wyposażenie oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe. Dla ceniących indywidualizm oraz \"ukryte walory\" pozycja obowiązkowa. Trochę kłopotów sprawia serwis, szczególnie w mniejszych miejscowościach, bo o człowieka naprawdę znającego się na xantiach jest trudno.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik jest genialny, niesamowicie elastyczny,dynamiczny (7,6 do 100km/h) i pieknie brzmiący
4,0
Skrzynia biegów
Zaletą skrzyni biegów są krótkie i precyzyjne przełożenia aczkolwiek potrafi się \"zaciąć\" i trzeba wtedy odpuscic lekko sprzęgło
5,0
Układ jezdny
posiadam wersję activa wiec przyczepność jest nieporównywalna do innych aut.Ta wersja jest dużo sztywniejsza od zwykłej xantii co niestety na naszych drogach skutkuje \"waleniem\" na poprzecznym nierównościach. Układ kierwoniczy utwardza się razem ze wzrostem prędkości podobnie jak można utwardzić zawieszenie włączając system Hydroactiv. Nawet wtedy auto nie przestaje być komfortowe. Activa jest bardzo sztywna,ale charakterystyczne dla citroenów \"pływanie\" występuje nawet tutaj :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobra. Auto jest szerokie i mogłoby mieć większe lusterka boczne. Auto jest tak zaprojektowane, że w trakcie deszczu tylna szyba pozostaje sucha od prędkości 60km/h.Mega plus. Do przodu widoczność bardzo dobra z racji wielkiej szyby i wąskich słupków, tył gorzej:-)
4,0
Ergonomia
wszystko rozlokowane pod ręką i proste w obsłudze poza...sterowaniem tylnych szyb, które znajduje się pod podłokietnikiem i nawet w wersji bez podłokietnika trzeba się niesamowicie wyginać heehe...to takie francuskie :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobra, szyby odparowują momentalnie nawet bez klimy i nie mają tendencji do parowania nawet w trakcie deszczu.. Silnik V6 długo się rozgrzewa, szczególnie zimą więc troszke trzeba na gorąc poczekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu jest niesamowicie wygodnie i komfortowo oraz dużo przestrzeni na nogi. Ja mam 186 cm wzrostu i z przodu przydałoby mi się za kierownicą troszkę wiecej miejsca na kolana, ale to właściwie przywara większości aut. Natomiast miejsce pasażera jest megakomfortowe.
4,0
Wyciszenie
zadbana (niestrzelona, z wymienanymi uszczelkami) xantia jest bardzo cicha. Troszkę daje się we znaki wiatr własny (pęd powietrza) przy większych prędkościach. W wersjach z szyberdachem jak otworzymy \"podsufitke\" to też parę decybeli do góry :) Ogólnie jest bardzo dobrze i przy 200km/h normalnie słyszeliśmy się z Narzeczoną :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hehe to już inny temat. V6, Activa + polskie drogi i buspasy w mieście = nie ma tragedii :) W mieście, gdzie nie ma sensu się rozpędzać bardziej niż 60km/h można jeździć tym silnikiem do 2 tys obrótów i wtedy spala się 10L/100km. Jak ktoś chce poszaleć...no cóż coś za coś. Zawieszenie jest bardzo mocne i trwałe tylko ludzie nie potrafią o nie dbać odpowiednio. Regularny serwis (wcale nie jest drogi) zapobiega awariom i wszystko jest ok.PS. SERWIS TYLKO I WYŁĄCZNIE U WYKWALIFIKOWANYCH MECHANIKÓW. Nie polecam ASO ani pana zdzisia ze stodoły z krowami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie było tanie. Wersja, którą ja posiadam nowa kosztowała ponad 150 tysięcy złotych.Jednak z racji na niepopularność i stereotypową opinię rozprowadzaną przez ludzi, którzy zielonego pojęcia nie mają o tych samochodach zadbany egzemplarz w dobrej wersji z lat 99-2001 możemy kupić za 10-15 tysięcy. W zamian jednak dostajemy unikalny styl i \"coś innego\" do poruszania się po drogach. Jakość wykonania bardzo wysoka. Ocynkowana karoseria, świetne materiały, przyjemność z jazdy. Polecam polować na wysokie wersje,bo ubogo wyposażona xantia troszkę traci ze swojego uroku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W xantii czasami szwankuje elektryka. Na przykład czasami potrafią się nie otwierać szyby, aby po dwóch przekręceniach stacyjki znowu zacząć działać. Szybko przepalają się żarówki ośw wewnątrz. Trzeba kontrolować łączniki stabilizatorów, uważać żeby nie ułamać mocowania do podtrzymania maski. Nieprecyzyjny wskaźnik paliwa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W xantii jest tak, że za dużą usterkę (unieruchomienie) odpowiada np jeden gumowy wężyk:) Trzeba dbać o szczelność układu hydraulicznego,bo jak wiadomo jest on sprzężony z kierowniczym i hamulcowym, a jak pęknie to nie da się auto nawet holować...tylko laweta:) Jeżeli regularnie serwisowana, to nie ma poważnych wad (poza tym, że silnik v6 ma za słabe chłodzenie i trzeba kontrolować poziom płynu chłodniczego)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback