Po pierwsze, mam samochód, który znajduje się w ścisłej czołówce aut, jakie uważam za najładniejsze (teraz to już Xantia chyba wyszła na prowadzenie ;)
Po drugie, jest bezpieczna, komfortowa i w sumie całkiem ekonomiczna.
Po trzecie, ktoś już wspomniał, praktycznie brak zainteresowania ze strony złodzieji czy innego dresiarstwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zupełności mnie satysfakcjonuje (ale nie pogardziłbym V6 albo TCT :)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie, tak jak powinno być! Przełożenia dobrze dobrane.
5,0
Układ jezdny
Jeden z powodów zakupu. Wprawdzie trochę się obawiałem na początku, ale teraz to prędko nie zmienię na sprężynowca!
Komfort
5,0
Widoczność
Po przyzwyczajeniu się nie mam żadnych problemów (przede wszystkim z parkowaniem)
5,0
Ergonomia
Idealnie - jakby "szyta" na miarę; nie odczuwam żadnych objawów zmęczenia/znużenia przy dystansach 500 i więcej km.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele, klima... Ciepły azyl w zimie, a oaza latem :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Xantia składa się przede wszystkim z przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Tu wydaje mi się, że mogłoby być nieco lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 - bo profilaktyczne wymiany pozakupowe zrobiłem w ASO... Zużycie paliwe (na razie po dwóch miesiącach ewidencji) - ok. 8 l/100km (zwykle 800-850 km na zbiorniku, z czego 3/4 w trasie; raz zdarzyło mi się ponad 900 km, ale to 100% w trasie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tylko sie można cieszyć, że te samochody są u nas jednak niedoceniane (no, chyba że się sprzedaje, ale nawet o tym nie myślę ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zawodzi od pół roku. Normalnych wymian eksploatacyjnych nie liczę!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW 1998-2001