Już pisałem opinię po pół roku użytkowania. Teraz uzupełniam po kolejnych prawie dwóch latach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest jak najbardziej w porządku. Nie miałem z nim problemów. Mimo prawie ćwierć miliona kilometrów wcale nie bierze oleju i działa bez problemów. Moc silnika jest rozwijana płynnie i czasami mam wrażenie że jadę dieslem - ciągnie dobrze już od niskich obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest całkiem precyzyjna, biegi wchodzą bez problemów. Zastrzeżenia mam jedynie do zestopniowania skrzyni - typowo na trasy. Do jazdy w korkach - jest słabo. Do wrzucenia jedynki trzeba całkowicie stanąć, a na dwójce nie da się pełzać powoli. Mam wrażenia jakby pomiędzy jedynką i dwójką brakowało dodatkowego biegu. Poza tym ok.
5,0
Układ jezdny
Generalnie zawieszenie jest genialne. Bardzo, bardzo wygodny samochód. Nie dla rajdowca. :)
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać jak szyby umyte :)
4,0
Ergonomia
Brak uchwytów na kubki. Poza tym OK.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak w innych Xantiach ale u mnie wystarczy trochę deszczu i szyby obardzo parują. Ogrzewanie - nagrzewa się szybko i grzeje bardzo mocno, klima - u mnie popsuta od zakupu - nie naprawiam bo mi nie potrzebna - lubię lato :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, z przodu i z tyłu. Bardzo miękkie i wygodne fotele. Przy zakupie trzeba sprawdzić mocowania fotela - mogą być pozrywane.
4,0
Wyciszenie
Przy dużej prędkości trochę huczy ale przy normalnej jeździe super. Generalnie bryka aerodynamiczna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po ponad dwóch latach - drobne elementy zawieszenia, elementy eksploatacyjne,niestety maglownica bo ciekła(taki prezencik od poprzedniego właściciela). Pali trochę za dużo ale mu wybaczam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie spodziewałem się, że za takie grosze można kupić taki dobry pojazd :) Prawie się nie psuje, wygodny.. Może trochę za dużo pali.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad dwa lata: tuleje na wahaczach, tarcze hamulcowe, elementy instalacji gazowej, żarówki, zaśniedziałe styki w lampie tylnej, czujnik abs, poduszka silnika, uszczelnienia układu hydraulicznego. Łożysko koła. Generalnie elementy eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Maglownica - wyciekał płyn. Generalnie kupując Xantię trzeba sprawdzić układ hydro pod kątem wycieków - eliminacja może być trudna i kosztowna. Trzeba sprawdzić tylne łożyska - są zintegrowane z piastą i koronką abs więc są drogie. Mam dobrego mechanika także w sumie przez ponad dwa lata na wszystkie części i naprawy wydałem mniej niż 2000 gdzie wiele napraw było elementami "pakietu startowego" po zakupie. Generalnie części są trochę droższe od średniej. Na szczęście mogę powiedzieć, że samochód jest bezawaryjny - nigdy nie było konieczności nagłej wizyty u mechanika, a dokonane naprawy były raczej wynikiem mojej dbałości.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 132KM 97kW
[l/100km]