Zawieszenie
: Komfortowe i dobrze trzymające auto na drodze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: często przepalają się żarówki oświetlające deskę rozdzielczą.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Jeden z najbardziej udanych modeli Citroena. Niezawodny, wygodny, w wersji 2.0i 16v w miarę szybki i tani w eksploatacji. Lakier niestety szybko się rysuje a kierownica szybko wyciera. Bardzo przyjemnie się prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najlepszy silnik do Xantii. Wystarczająco mocny, przy tym spala umiarkowane ilości paliwa ( średnio 9 L/100km ). Bardzo dobra elastyczność. Trzeci bieg i swobodnie przyśpiesza od 1000 obrotów, jest bardziej użyteczny niż trzeci bieg w C5 HDI 110KM. Między przeglądami co 20 tys. muszę jednak dolać około 1 litra oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Idealna przy spokojnej jeździe. Gdy próbojesz bardzo szybko zmieniać biegi, niestety zdarza się że się kleszczy.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi zachowując przy tym rewelacyjny komfort. Z tyłu najwygodniej się podróżuje. Zawieszenie hydropneumatyczne jest niezawodne, wóz nie buja się (jak C5 ) choć w pozycji \"teren\" bardzo podskakuje, przez co trzeba jechac bardzo powoli i czasem koła tracą przyczepność.
Komfort
4,0
Widoczność
Stara szkoła budowy - stosunkowo wąskie słupki = bardzo dobra widoczność. Troche gorzej do tyłu przez szerokie słupki.
3,0
Ergonomia
Troszkę gorzej. Średnio wygodnie siedzi mi się na fotelu kierowcy. W Xantii I fotele był chyba wygodniejsze. Dość duża kierownica. Plus za schowki w drzwiach, minus za mały schowek przed pasażerem. Pozostałe włączniki/przełączniki bardzo dobrze dostepne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Klimatyzacja automatyczna, choć sterowana suwakami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło by byc nieco więcej miejsca na kolana dla kierowcy (duża kierownica ). PAsażerowie mają dużo miejsca, z tyłu jest baaardzo wygodnie. Bagażnik 480L - wystarczający.
4,0
Wyciszenie
Komfortowo podrózuje się do około 170-180km/h. Powyżej tych prędkości robi się głośno.
Przy normalnej jeździe wóz jest bardzo dobrze wygłuszony. JEst chyba nieco ciszej niż w C5 HDI \'2002.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne zuzycie paliwa przy jeździe mieszanej (benzyna) to 8.5-9.5 L/100km . Bardzo rzadko udawało mi się przekroczyć 10L , ale też cięzko było zejsć poniżej 8 L.
Koszty napraw bardzo niskie. Byle jeździć do mechanika, który się zna. Nie bójcie się zawieszenia! Po 150-200 tys. może wyrobić się bolec w korektorze prześwitu - wtedy spaść może plastikowy łącznik i auto się nie podnosi automatycznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niesamowite jak tanie są uzywane Xantie. Na dodatek produkowane były w czasach, kiedy jeszcze robiono dobre auta. To nie przeładowany elektroniką Megane II czy Laguna II. Zawieszenie jest dużą zaletą. Na dodatek bardzo dobra blacha. Mimo odbić lakieru do gołej blachy, żadnych sladów rdzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autem przejechałem od nowości ponad 250 tys. Oprócz tłumika i normalnych części eksploatacyjnych ( tacze, klocki, pasek rozrządu itp) do 150 tys. nic się nie działo. Przy 150 tys. musiałem wymienić krzyżak kolumny kier. ( 150zł z wymianą ) ,potem jeden łącznik stabilizatora, przy 240 tys. wymieniłem drugi. Przy tym przebiegu profilaktycznie wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zepsuł się termostat, wymienione zostało koło pasowe - ale to raczej części eksploatacyjne. Szybko wyciera się koło kierownicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiany ( zużycie ) po ponad 200 tys. wymagał korektor prześwitu - auto nie podnosiło się samo. Koszt części ( ASO) + robocizna (nie ASO) około 500-600zł.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 132KM 97kW
[l/100km]