Cichy, przyjemny, elastyczny, dobrze przyspiesza, duza kultura pracy, malo awaryjny.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko i nie zawsze "załapują". Szczególnie wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Hudropneumatyka to jest to!!! Z tego auta nie chce sie wysiadac nawet po tysiacu kilometrow. Ponac hydro tlumi wszelkie drgania f<5Hz, a to one powoduje powstawanie zmeczenia przy dluzszej jezdzie. Tylna os skretna 15 stopni. Niesamowicie pewnie trzyma sie drogi. Wiekszosci dziur nawet nie czuc, na innych lekko i delikatnie buja. Pod tym wzgledem trudno wyobrazic sobie cos lepszego.
Komfort
2,0
Widoczność
Beznadziejna widocznosc do tylu (szerokie belki). Szerokie belki z przodu rowniez zaslaniaja droge przy skrecaniu co jest szczegolnie wkurzające na przejściach dla pieszych, gdy skręcamy na zielonej strzałce i nie widzimy, czy ktoś jest na przejściu, czy nie.
4,0
Ergonomia
Podłokietnik, wszystko w zasięgu ręki, radio ze zmieniarką sterowane z kierownicy. Wiele innych bzdetów umilających i ułatwiających podróż.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzałka na zime nagrzewa środek do 22 stopni w 5 minut. Na lato klima. Wszystko ustawiane automatycznie - wybieramy temp., czekamy 5 min. i zalatwione. Rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest więcej miejsca z przedu i z tyłu niż w Audi 100 (a6) mojego brata. Poważnie.
5,0
Wyciszenie
Dużo zależy tutaj od silnika. Przy moim 1.8 i predkości 130km/h slychac tylko szum powietrza. Auto staje sie glosniejsze przy >160km/h, a naprawde glosne przy 180-200.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nigdy nie spalil mniej niz 9 i wiecej niz 10,5. Biorac pod uwage, ze to 1.8 to nie tak zle, bo 1.6 z deawoo lanosa pali tyle samo przy gorszych osiagach i technologii.
5,0
Stosunek jakość/cena
4000 euro za 6 letnie auto tej klasy z przejechamymi 100kkm. ??? Oprocz tego za ta cene mozna miec jeszcze Corse, albo Polo. 2 razy mniejsze, z drozszymi czesciami i duzym ryzykiem kradziezy. O skutkach wypadku nie mowiac, bo moja Xantia ma oczywiscie wszystkie bzdety typu ABS, 4 poduszki powietrzne i ma sie tam co gniesc z przodu i z tylu, jakby odpukac cos sie stalo. Tylko design jest do bani, reszta OK.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwile wysiadają żaróweczki. U mnie wysiadły już znad tablicy rejestracyjnej, z reflektora, i w środku 2 inne. Ponąć typowe dla Xantii. I wkurzające.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po prostu nic sie nie dzieje. Trzeba tylko pamietac o oleju oraz zawieszeniu, - kule nalezy uzupelniac co 15tys.km. i jest to koszt okolo 300pln i nalezy go wliczyc do kosztow eksploatacji auta na stale.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]