Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

Bart, ponad rok temu
Silnik 1.8 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trudno opisać trzeba się przejechać.
Silnik : osiągi ma średnie ale trwałość niesamowitą 23 lata i 0 wycieków, zabezpieczenie antykorozyjne robi swoje i 0 rdzy pod maską.
Karoseria : Brak rdzy , niesamowicie pakowne auto, drzwi otwierają się szeroko (w porównaniu do Renault Megane 2, 3)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Wina słabego serwisu i niechlujstwa ASO , przy wymianie klocków konieczne jest czyszczenie prowadnic w przeciwnym razie samochód będzie miał słabe wyniki na tylnych hamulcach, na szczęście przednie hamulce mają wyniki zbliżonych do aut dostawczych i diagnosta zawsze się dziwi że rezultaty są powyżej 2,5 na przeglądzie.
5,0
Całokształt
Auto wybitnie niedocenione w Polsce, obecnie trudno o zadbany egzemplarz. Moja Xantia jest w rodzinie od 2003 roku data pierwszej rejestracji 2000. Gdy pojawiała się w 2003 roku na mieście wielu nie wiedziało co to za auto i co potrafi. Obecnie patrząc na współczesne auta Xantia jest wybitnie ekonomicznym samochodem. Większość części silnik współdzielona z Peugotem 406. Koszt wymiany tarcz/klocków czy drążków stabilizatora jest nieporównywalnie mały do komfortu jaki daje omawiany Citroen. Zamieszenie i klima po 23 latach działają idealnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 16V jednostka niezniszczalna pod warunkiem że co roku i co 10tyś km wymienia się olej na oryginalny Total 5w40. Zużycie oleju na 10tyś km - praktycznie niezauważalne. Wymiana rozrządu co 7 lat - 900zł
4,0
Skrzynia biegów
Na współczesne standardy nieco ciężko działa ale idealnie można wyczuć że bieg wszedł.
5,0
Układ jezdny
Wraz z hydropneumatycznym zawieszeniem układ jezdny jest niesamowity. Posiadam 2 inne auta w rodzinie i różnica w pracy zawieszenia jest niesamowita (Tyota Corola i Citroen Picasso). Jazda po koleinach to czysta przyjemność , nieco gorzej zawieszenie znosi studzienki na drodze.
5,0
Karoseria
To jedna z zalet tego samochodu - nie rdzewieje niezależnie od uszkodzeń lakierniczych na karoserii, posiada jedynie newralgiczny jeden element - tylne lewe nadkole. Poza tym liftback - to doskonałe połączenie pakowność kombi wygląd sedana.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do współczesnej Toyoty CRV lub innych dziwolągów typu Honda UFO w Xantii jest bajka i wszystko doskonale widać.
3,0
Ergonomia
Auto ma swoje lata o schowkach w tamtych latach nikt nie myślał, wielką zaletą jest pakowny bagażnik oraz wygodne siedzenia jak i ciekawa zaślepka na radio (jeśli ma się nie fabryczne). Schowki w drzwiach bardzo oryginalne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczna klima jako standard mówi sama za siebie , nagrzewnica niesamowicie wydajna w 2-3 min leci ciepłe powietrze przy -15 stopniach na dworze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i miesi się 5 palców nad głową i nie dotykam podsufitki. Siedzenie obok kierowcy najlepsze miejsce w aucie. Tylna kanapa dosłownie jest kanapą.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h nie można narzekać, chociaż najmilej podróżuje się przy 90km/h. Auto uwielbia też prędkości rzędu 160km/h dzięki niezniszczalnej jednostce 1.8 16v i zerowemu zużyciu oleju z taką prędkością spokojnie można się poruszać 2-3 godziny bez robienia przerw w podróży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najtańsze auto w utrzymaniu jakie posiadam. Przegląd coroczny - wszystkie filtry i olej 300-350zł , co 4 lat dodatkowy koszt dbanie o LHM i sfery zawieszenia dodatkowo ok 400-500zł , co 7 lat rozrząd i ewentualne eksploatacyjne rzeczy typu hamulce, świece dodatkowo 1200-1500zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Na obecne standardy motoryzacji niespotykany stosunek ceny do jakości
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Światła otwartych drzwi gasną nierównomiernie, przyczyna: nieznana, koszt naprawy: nieznany. 2. Awaria jednej gruszki zawieszenia: pęknięta membrana - koszt nowej sfery 220zł 3. Wian serwisu - słabo działające hamulce z tyłu - czyszczenie prowadnic w dobrym serwisie u fachowców od Citroena 100zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1 awaria na 20 lat posiadania auta - pęknięty wężyk niskiego ciśnienia LHM do zbiornika LHM (dało radę z dolewkami przejechać 350km) wymiana na nowy - koszt nieznany , naprawa - 100zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback