Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

mat-85, 14 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Największą różnicę czuc w momencie przesiadki do innych aut :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mimo ocynowanej karoserii w Xantiach miejscowo potrafi występować rdza(np. progi)
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto - jedyne co mi w nim przeszkadza to wysokie spalanie miejskie. Polecam przygodę z Xantią. Zadbane auto odwdzięczy się niezawodną pracą i wygodą podróżowania. Szukających mocniejszych wrażeń Xantia również nie rozczaruje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nieźle radzi sobie z autkiem jest dość dynamiczny i elastyczny. Nawet przy zasilaniu LPG pozwala poruszać się bez kompleksów po naszych "drogach".
4,0
Skrzynia biegów
Podczas wrzucania wstecznego zdarza się, że trzeba wysprzęglić dwukrotnie, skoki skrzyni są dosć długie ale to kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie OK
5,0
Układ jezdny
Świetnie resoruje, a do tego bardzo dobrze się prowadzi - kompromis trudny do osiągnięcia przy konwencjonalnym zawieszeniu. Brak odgłosów pracy zawieszenia - różnicę najbardziej czuć po przesiadce do innego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkich kierunkach - opadający przód troche utrudnia jego wyczucie. Brak większych zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Suwaki ogrzewania to trochę archaiczne rozwiązanie wygodniejsze niespotykane w Xantiach pokrętła, pozatym warto szukać auta z regulowanymi na wysokość siedzeniami - u mnie niestety brak :(
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wieje dmucha i grzeje - wspomniana wcześniej suwakowa regulacja nie jest w 100% dokładna. Pozatym OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca na boki i na nogi. Pasażerowie z tylu też raczej nie mogą narzekać.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone wnętrze - wyraźnie słychać jedynie silnik ale jego dźwięk nie przeszkadza - przynajmniej mi :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest spora rożnica między spalaniem miejskim, a pozamiejskim - myślę, że ma to związek z pomą hydrozawieszenia, która co jakiś czas musi się zakręcić - w miescie na jeden kilometr musi zrobić to wiele więcej razy. Podane spalanie to zużycie LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii Xantia wypada chyba wręcz rewelacyjnie. To pierwsz mój hydrowóz i przekonałem się do niego - jeżeli w okolicy jest mechanik od Citroenów naprawde nie ma się czego obawiać - zawieszenie jest równie trwałe i niedrogie w utrzymaniu co zawieszenie konwencjonalne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie narazie wymieniłem termostat - reszta elementy eksploatacyjne oby tak dalej :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - oby tak dalej :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback