Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Kombi

KeBi, 15 lat temu
Silnik 2.0 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zrozumie to tylko ten, kto jeździł autem z hydrupneumatycznym zawieszeniem!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zawór hydroactiv zaczął cieknąć - koszt nowego około 1000zł
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś sobie ceni najwyższą jakość, niespotykany komfort i nie chce auta dla szpanu - polecam tego Citroenka. Coraz więcej księżniczek na naszych drogach i dobrze, bo drogie części i zawodność to mit o francuzach, który wymyślili miłośnicy aut zza Odry.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rakieta. Ciężkie auto a na skrzyżowaniach mało kto ma szanse. Przesiadając się z innych aut aż chce się wciskać gaz ;). Trzeba się tylko przyzwyczaić aby trzymać obroty powyżej 1600obr/min aby turbinka działała - te silniczki nie lubią niskich obrotów. Praca równiutka i cichutka - nie to co tedei pancervagena...
4,0
Skrzynia biegów
Przebieg 240.000... Wsteczny zaczyna wyskakiwać. Pozatym bez większych problemów. 5-ty bieg powyżej 80km/h ale ciągnie do 180km/h nawet pod górkę ;)
5,0
Układ jezdny
Gdybym nie jeździł Xantią, nie uwierzył bym, że auto może się tak dobrze prowadzić z tak komfortowym zawieszeniem. Tylna belka skrętna sprawia wrażenie że tył auta ucieka na zakręcie ale to tylko złudzenie bo po prostu tylne koła idą dokładnie po śladach przednich. Auto prowadzi się z przyjemnością.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu super. Na boki może być. Troszkę szerokie słupki przednie ale takie ma większość aut. Małe lusterka i do tyłu przez szybę mało co widać. Ja się przyzwyczaiłem i nie jest to dla mnie problem (szczególnie gdy jeździ się autami dostawczymi w których brak widoczności przez tylną szybę :) ) ale osoba nie przyzwyczajona musi nabrać wprawy.
5,0
Ergonomia
Klakson na kierownicy - jakoś nie francusko.. Poza tym wszystko pod ręką. Kierownica wielofunkcyjna - bajer! Sensor deszczu i zapominamy o istnieniu wycieraczek. Automatyczne domykanie szyby, dużo wygodnych schowków. Same zalety!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozgrzewa się normalnie jak na diesla (około 2km jazdy i robi się cieplutko). Klima działa i mimo że temperatura czynnika chłodniczego wynosi około 12st-C (w innych autach jest nawet poniżej 8st ) to ręce potrafią zmarznąć :). Funkcja auto - co to jest zaparowana szyba???
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób na wakacje, pełen bagażnik... Szkoda że tak blisko bo chciało się jechać dalej... Trasa blisko 600km w 3 osoby.. Osoba na tylnej kanapie się wyspała ;)
5,0
Wyciszenie
A to jest diesel?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto najmniej pali gdy właściciel opowiada o nim znajomym więc nie ma co wierzyć tym co mówią że ich auto jeździ na powietrze.... Uważam że jak na tak dużą masę, hydraulikę, jazdę na włączonych światłach, klimatyzację itp itd to jest dobrze. Na trasie można zjechać śmiało poniżej 5,5l/100km (nawet z ciężką nogą), w mieście trzeba liczyć minimum 7. W zimie na krótkich trasach można zbankrutować, dlatego po mieście jeżdżę mniejszym autem na gazie ;) Nigdy nie byłem w serwisie citroena. Ceny części przeciętne (gruchy zawieszenia w granicach 100zł, kompletny rozrząd wraz z robocizną około 500zł tylko jak już koledzy wspominali trzeba mieć dobrego mechanika bo księżniczka to nie pancerwagen którego można naprawić za pomocą młotka i przecinaka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na chwilę obecną auto z silnikiem 110KM w dieslu, z klimą, elektrycznymi szybami, centralnym zamkiem, kombi, najwyższą jakością wykończenia, tapicerką alcantra (skórka+welur) w cenie około 12.000zł (na polskich blachach) z rocznika \'99-\'00 ... Znajdźcie mi coś podobnego! A ten komfort wart jest wiele więcej...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem jakaś pierdołka ma prawo się zepsuć. Zamek tylnej klapy się zacina i nikt nie wie o co chodzi. Teraz zaświeciła się kontrolka od poduch powietrznych - pewnie jakiś czujnik albo kabelek trzeba sprawdzić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 240000 zawór hydroactiv zaczął cieknąć. Odłączenie zaworu rozwiązało problem i dalej jeździmy no ale jak by ktoś się nie znał to by miał problem. Jeśli się o księżną dba to nie ma prawa sie nic złego dziać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xantia II Kombi