Zawieszenie
: Po prostu wbrew obiegowym opiniom- prawie bezobsługowe i bezawaryjne, a do tego bajecznie miękkie- na nasze drogi super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na łączeniu tylnego błotnika i progu
Przeniesienie napędu
: wymiana łóżyska koła z przodu- 200zł
4,0
Całokształt
Ja jestem zadowolony! Polecam to autko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ultracichy, niesamowicie elastyczny w trasie. W mieście jak dla mnie rakieta. Do tego nie dymi jak stare diesle.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo miękka, ale precyzyjna- lepiej niż w starszym modelu.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne zawieszenie, auto na "polskich standardowych" drogach po prostu płynie. Bardzo pewne prowadzenie na zakrętach. Rewelacyjna funkcja samopoziomowania- zawsze prześwit jest taki sam, do tego możliwość jazdy terenowej- auto podnosi się o 20cm-SUPER jak dla mnie do lasu np.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu super, do tyłu (kombi + 3 zagłówki)- beznadziejnie- trzeba się przyzwyczaić,
4,0
Ergonomia
Schowków więcej niż w starym modelu- może być. Obsługa wnętrza oki. Drażnić może brak klaksonu w przełączniku kierunkowskazów- głupie umieszczenie jak w wielu autach nie-francuskich- w środku kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima i ogrzewanie są super! Raz nastawione praktycznie zawsze trzyma tyle 'C ile chcę. Szyby nie parują, co w np.Polonezie było katorgą...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w salonce! Rewelacyjna ilość miejsca, super wygodne fotele ze świetnej jakości, niezniszczalną skórą.
5,0
Wyciszenie
To jest diesel??? W środku cichutko. W porównaniu z TDI Octavii czy Mondeo TD- błoga cisza. Zawieszenie na dziurach też prawie niesłyszalne (pod warunkiem, że silentblocki są w dobrym stanie).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu z benzyną czy zwykłym TD to spalanie w trasie po prostu powala. Ceny przeglądów w ASO są kosmiczne, a w wyspecjalizowanym warsztacie (TYLKO W TAKIM SERWISUJE SIĘ XANTIE!) ceny są do zaakceptowania np. kula zawieszenia 120zł, końcówki wachacza z przodu 49zł, regeneracja pompy zawieszenia 200zł- nie odczułem różnicy przesiadając się z Poloneza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez rewelacji, ale jest to w miarę bezawaryjne autko. Jak się dba- zero problemów. Przepalają się regularnie żarówki przy suwakach klimy, na naszych drogach tuleje wahaczy wymagają wymiany co 40-60 tys. km.
Co do silnika- za wcześnie. 1.9td był do 304tys km nie do zdarcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW
[l/100km]