Wyjątkowo wygodny, mocny i bardzo przyjemny samochód. Fajnie się nim jeździ w mieście a jeszcze lepiej w długich trasach. Mam bardzo dobrze wyposażona wersję. Full opcja bez klimy i tempomatu i auto daje znakomitą frajdę. Poza tym pomimo tego, że ma już 15 lat wcale się nie psuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 zarówno w trasie jak i na mieście daje odpowiednią rezerwę mocy by bezpiecznie jeździć i wyprzedzać. Poza tym apetyt na paliwo ma podobny jak jednostki 1.6 i 1.8
5,0
Skrzynia biegów
Super! W 15 letnim samochodzie skrzynia chodzi jak w nowym. Równy, krótki skok gałki i skrzynia, która chodzi bardzo ładnie. Brakuje tylko 6 biegu, ale ogólnie jest super.
5,0
Układ jezdny
Wielu na hasło hydro od razu mówi "dziękuję". Ja powiedziałem "dzień dobry" i mam nadzieję, że do sprężyn nie wrócę. To jest mega komfortowa sprawa. Jeździ się nieporównywalnie lepiej niż na tradycyjnym zawieszeniu. Przy tym koszty jego utrzymania nie są większe od tych z innych aut. Nie wierzyć panom Mietkom ze stodołowych warsztatów, że hydro "tylko będzie ciekło". Minusem jest duża średnica zawracania. Trzeba mieć wyczucie przy parkowaniu w mieście.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja zarówno do przodu jak i do tyłu. Żadne słupki nic nie zasłaniają. Poza tym mam kombi, więc nie ma problemów.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i tam gdzie się tego spodziewam. Kierownica wielofunkcyjna znakomicie się sprawdza tylko nie za bardzo rozumiem po co jest automatyczne wyszukiwanie wszystkich stacji. Przeskok o jedną do góry lub w dół w zupełności by wystarczył.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie, ale trzeba chwilę poczekać aż zacznie dmuchać na ciepło. Choć i tak jak na dwulitrowy motor jest nieźle. Minusem są archaiczne pokrętła a właściwie suwaki. W samochodzie z jednej strony nowoczesność styka się z takimi rozwiązaniami rodem z poloneza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu można się ganiać.
5,0
Wyciszenie
Cichuteńko i wygodnie. Nie można narzekać na żadne hałasy. W połączeniu z komfortowym zawieszeniem hasło "Polubisz każdą drogę" staje się faktem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2.0 w mieście musi swoje pochłonąć, ale nie można narzekać. Ja mam LPG, więc mój portfel to znosi.
5,0
Stosunek jakość/cena
10/10 Auto można kupić o 20-40% taniej niż odpowiedniki audi czy vw z tego samego okresu w podobnym wyposażeniu. Tylko, że citroen będzie wygodniejszy i z mniejszym przebiegiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się pierdoły typu przepalone żarówki, czy woda w bagażniku. Wkurzający jest blokujący się pas pasażera z tyłu uniemożliwiający podniesienie po złożeniu oparcia kanapy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych na szczęście, odpukać, brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 132KM 97kW
[l/100km]