Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Kombi

Mattisek, 10 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 132KM 97kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xantia II Kombi 2.0 i 16V 132KM 97kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Woda w bagażniku
Karoseria : Korozja tylnych nadkoli
Inne : Problem z pasami tylnej kanapy
5,0
Całokształt
Wyjątkowo wygodny, mocny i bardzo przyjemny samochód. Fajnie się nim jeździ w mieście a jeszcze lepiej w długich trasach. Mam bardzo dobrze wyposażona wersję. Full opcja bez klimy i tempomatu i auto daje znakomitą frajdę. Poza tym pomimo tego, że ma już 15 lat wcale się nie psuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 zarówno w trasie jak i na mieście daje odpowiednią rezerwę mocy by bezpiecznie jeździć i wyprzedzać. Poza tym apetyt na paliwo ma podobny jak jednostki 1.6 i 1.8
5,0
Skrzynia biegów
Super! W 15 letnim samochodzie skrzynia chodzi jak w nowym. Równy, krótki skok gałki i skrzynia, która chodzi bardzo ładnie. Brakuje tylko 6 biegu, ale ogólnie jest super.
5,0
Układ jezdny
Wielu na hasło hydro od razu mówi "dziękuję". Ja powiedziałem "dzień dobry" i mam nadzieję, że do sprężyn nie wrócę. To jest mega komfortowa sprawa. Jeździ się nieporównywalnie lepiej niż na tradycyjnym zawieszeniu. Przy tym koszty jego utrzymania nie są większe od tych z innych aut. Nie wierzyć panom Mietkom ze stodołowych warsztatów, że hydro "tylko będzie ciekło". Minusem jest duża średnica zawracania. Trzeba mieć wyczucie przy parkowaniu w mieście.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja zarówno do przodu jak i do tyłu. Żadne słupki nic nie zasłaniają. Poza tym mam kombi, więc nie ma problemów.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i tam gdzie się tego spodziewam. Kierownica wielofunkcyjna znakomicie się sprawdza tylko nie za bardzo rozumiem po co jest automatyczne wyszukiwanie wszystkich stacji. Przeskok o jedną do góry lub w dół w zupełności by wystarczył.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie, ale trzeba chwilę poczekać aż zacznie dmuchać na ciepło. Choć i tak jak na dwulitrowy motor jest nieźle. Minusem są archaiczne pokrętła a właściwie suwaki. W samochodzie z jednej strony nowoczesność styka się z takimi rozwiązaniami rodem z poloneza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu można się ganiać.
5,0
Wyciszenie
Cichuteńko i wygodnie. Nie można narzekać na żadne hałasy. W połączeniu z komfortowym zawieszeniem hasło "Polubisz każdą drogę" staje się faktem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2.0 w mieście musi swoje pochłonąć, ale nie można narzekać. Ja mam LPG, więc mój portfel to znosi.
5,0
Stosunek jakość/cena
10/10 Auto można kupić o 20-40% taniej niż odpowiedniki audi czy vw z tego samego okresu w podobnym wyposażeniu. Tylko, że citroen będzie wygodniejszy i z mniejszym przebiegiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się pierdoły typu przepalone żarówki, czy woda w bagażniku. Wkurzający jest blokujący się pas pasażera z tyłu uniemożliwiający podniesienie po złożeniu oparcia kanapy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych na szczęście, odpukać, brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Kombi