Zawieszenie
: hydro-pneumatyczne zawieszenie daje w tym aucie komfotrt jazdy porównywalny z autami klasy wyższej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: uszkodzeniu uległ potencjometr konsoli ogrzewania - siła dmuchawy była ograniczona tylko do jednej pozycji
Inne
: przycinający się siłownik zamykający pokrywę wlewu paliwa - czasami się otwiera a czasami nie
4,0
Całokształt
zadziwiająco dobre auto, silnik 1,9 TD bardzo sprawny, kupiłem to auto z myślą o sprawnym poruszaniu się po mieście (potrzebowałem krótkie auto którym łatwo zaparkować - A8 do tego się nie nadaje i nawet na parking podziemny nie wjedziesz bo za długie i wystaje) ten samochód ma ładną długą maskę (dzięki czemu nie czuje się że siedzi się w aucie klasy średniej) a krótki kufer (nie wystaje i łatwo zmieścić się w każda dziurę) wygląd zewnętrzny pomimo upływu lat też niezły (w końcu projekt Bertone) w razie konieczności (jeżeli nie masz innego auta) spokojnie pojedziesz w trasę, zawieszenie hydro-pneumatyczne idealne na polskie drogi (niesamowity komfort jazdy jak na auto klasy średniej - porównywalny z klasą wyższą czy segmentem aut luksusowych - ale tylko w tej kwestii) na zakrętach trochę za mało sztywny (no ale wszystkiego mieć nie można) silnik 1,9 TD całkiem cichy, sprawny i oszczędny, w razie konieczności można przycisnąć i pojedzie nawet 160 kmph ale w ostateczności. Podsumowując - niedrogie auto w zakupie i utrzymaniu, raczej mało awaryjne, nie rdzewieje (blacha podwójny ocynk), świetne do jazdy po mieście (facet lepiej w nim wygląda niż w małym babskim fordzie ka czy innym miejskim aucie), na niezbyt długich trasach (<200-300 km) jazda nie jest męcząca i radzi sobie nieżle, polecam wszystkim którzy mają już jakieś duże auto na trasę i potrzebują sprawnie poruszać się po mieście i/lub tym którzy szukają komfortu za nie duże pieniądze i przy tym oszczędnego.
Wrażenia
4,0
Silnik
ładnie pracuje, jak na diesla to całkiem cicho, tylko 90 KM ale wystarczy to rozpędzenia tego auta
3,0
Skrzynia biegów
5-biegowa, przełożenia takie sobie, ale nie jest to auto sportowe
5,0
Układ jezdny
całość dobra no i wspaniałe hydro-pneumatyczne zawieszenie komfort jazdy po polskich drogach porównywalny z autami wysokiej klasy (np.Audi A8), tu zawiera się poważna wada tego samochodu i pewna śmieszność francuskich rozwiązań - hamulec ręczny blokuje przednie koła - wynalazek, reszta ok.
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutów
4,0
Ergonomia
proste, sprawdzone rozwiązania, wszystkie przełączniki wygodnie pod ręką, jedyne co denerwuje to archaiczna konsola ogrzewania (\"suwaki\")
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
całkiem sprawne, bez zarzutów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu, z tyłu osoby do ok.185 cm siedzą swobodnie ale wyższym brakuje miejsca na nogi
5,0
Wyciszenie
jak na takie stare auto klasy średniej i to w dieslu to wspaniałe, w porównaniu z Audi A8 to koszmarne, ale to auta zupełnie innej klasy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali mało w trasie (5,5-6) w mieście trochę więcej (6-7,5) a jak przyciśnie to i całkiem dużo bo nawet 9/100, części niedrogie łatwo dostępne
5,0
Stosunek jakość/cena
spory komfort za nieduże pieniądze, nie wiele pali i pozwala się sprawnie poruszać
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
właśnie drobiazgi lubią się psuć (np. siłownik zamykający wlew paliwa, potencjometr konsoli ogrzewania)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raczej brak poważnych usterek (miałem problem z wspomaganiem kierownicy ale poza tym nic) wbrew obiegowym opiniom zawieszenie i system hydrauliczny się nie psują
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW
[l/100km]