Zawieszenie
: W wersji z zawieszeniem Hydractive doskonałe połączenie komfortu z pewnością prowadzenia.
4,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony. Auto niesłychanie komfortowe, jak trzeba odzywa się w nim ząb sportowy (nietypowe przecież dla tej marki). Jeśli zadbane i serwisowane, odwdzięczy się długą i w miarę bezproblemową eksploatacją. Polecam, tylko trzeba szukać i kupować z głową :)Następnym moim autem też będzie Xantia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki, \"ciągnie od samego dołu\" a to za sprawą niskociśnieniowego turbo, można wyprzedzać bez redukcji, po prostu bajka!
4,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjne wybieranie biegów, wsteczny nie zawsze wchodzi, ale to w większości aut tak jest... Pomimo przebiegu brak luzu na lewarku. Zestopniowanie w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Mam zawieszenie Hydractive (dla mocniejszych wersji). Jeśli jadę spokojnie jest bardzo komfortowe, przy jeździe ostrzejszej usztywnia się. Żeby uwierzyć trzeba się przejechać. I jeśli zadbane, to nie będzie sprawiać kłopotu.
Komfort
4,0
Widoczność
Najgorzej z widocznością do tyłu, ale źle nie jest.
4,0
Ergonomia
No cóż, trzeba się przyzwyczaić, ale kto raz jechał francuzem nie będzie miał z tym kłopotu. Idiotyczna belka na desce rozdzielczej przed pasażerem. Dla orangutana? Poza tym wszystko pod ręką (może poza intrygującą klawiaturą z kodem dla immobilisera).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autem z tak wydajnym ogrzewaniem jeszcze nie jechałem. Po kilku minutach jazdy w zimie w samochodzie nie da się wysiedzieć... ...z gorąca:) Mało wydajny nawiew na nogi/stopy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedno z najprzestronniejszych aut w swojej klasie z tamtych lat, bije na głowę konkurencję. Bagażnik przyzwoity (480L).
5,0
Wyciszenie
Cichy ośmiozaworowy silnik, dobre wygłuszenie kabiny pasażerskiej. Jak na swoją klasę - jest cicho (pod warunkiem, że wydech szczelny).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik lubi spalić. W dużym, zakorkowanym mieśie pali nawet do 12-13 litrów w zimie. Trasa: jazda spokojna 7-8 litrów, częste wyprzedzanie z pedałem w podłodze (jazda b.forsowna) - 9 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ten rocznik, komfort, przyspieszenia i w sumie odrobina luksusu? Jeśli ktoś patrzy na samochód nie tylko jako na środek, który przewozi z A do B, tylko jako na coś więcej - spokojnie polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata, więc psują się drobiazgi, czasem coś większego, ale bez tragedii. Generalnie zasada jest prosta - kupować tylko i wyłącznie zadbane i w pełni sprawne egzemplarze (w przypadku HA). Ceny części i napraw nie są kosmiczne, a auto osiąga wysokie notowania w niemieckich raportach niezawodności. Jak ktoś kupił złom i remontuje \"u Józia w warsztacie młotkiem\", to niech się nie dziwi, że auto będzie się psuło. To nie Tico i rozrządu nie wymienią wam w salonie fryzjerskim (z całym szacunkiem).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 147KM 108kW
[l/100km]