Za bardzo małe pieniądze (Citroeny są tanie) to na prawdę baaardzo komfortowe i przyjemne auto. Trzeba jednak o nie dbać, inaczej za chilę może się okazać, że będziemy mieli spore wydatki.
Wrażenia
5,0
Silnik
ten silnik jest na prawdę świetny, szkoda że ma relatywnie spory apetyt
4,0
Skrzynia biegów
dobrze dobrana do silnika, ale już bez rewelacji
5,0
Układ jezdny
dzięki hydrozawieszeniu Activa jazda po zakrętach jest po prostu bajeczna - samochód prawie zupełnie nie przechyla się na boki w zakrętach, a jednocześnie na prostej daje świetny komfort
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na samochód prawie 4.5 metra, jest całkiem OK
3,0
Ergonomia
elektryczna i skórzane fotele wersji Activa, regulowane na wieeele sposobów są świetne, deska czytalna, ale kto wymyślił i rozmieścił te beznadziejne przełączniki? przycisk klaksonu też dość niefortunnie umieszczony
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatycza klimatyzacja jest OK, choć dmuchawa mogłaby troszkę ciszej pracować na wysokich obrotach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca z przodu jest dużo, a z tyłu baardzo dużo - wszystko dzięki szeroko rozstawionym ośkom
4,0
Wyciszenie
mój egzemplarz już trochę przejechał i czasem już nie jest taki bardzo cichy, ale wciąż do 160km/h jest bezproblemowo
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
do tego silnika i zawieszenia części trochę kosztują, no ale coś za coś - silnik też pali troszkę, ale na szczęście LPG redukuje koszty dość znacznie, na szczęście mechanicy (poza ASO) nie są szczególnie drodzy
4,0
Stosunek jakość/cena
za małą kasę auto z wyższej półki
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie jest tak tragicznie jak się o Citroenach mówi, ale najlepiej też nie jest - ponoć Xantia to jedena z najbardziej niezawodnych cytrynek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co sam niedużo przejechałem, więc trudno mi powiedzeć coś więcej