Przejechałem już ponad 65tys km i uważam że jest to świetny samochód (sprowadziłem go sam z Holandii - miał najechane 110tys km i pięć lat) i w najblizszym czsie zamierzam zmienić na nowszą wersję Xsantii, najlepiej break z klimą i HDI - polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
dla mnie za głośny, ale to chyba wina tego egzemplarza. W porównaniu z innymi ciągle mam wrażenie, że jest min 2 razy głośniejszy, ale mechanik mówi, że jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
Nieraz problem z wstecznym, ale poza tym OK.
5,0
Układ jezdny
Mam hydroactive więc rewelka, szczególnie na wąskich krętych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
OK, tylko tylnie słupki tochę zasłaniają, szczególnie przy wyjeżdżaniu tyłem z garażu.
4,0
Ergonomia
Jestem dość wysoki i dla mnie jest za krótkie siedzenie kierowcy, ale czuję to dopiero po przejechaniu 300km.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobry nawiew na szyby, szybko usuwa parę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo większa niz w innych autach tego segmentu.
5,0
Wyciszenie
Przy tak głosnym silniku jak mój to doskonałe - wszyscy są w szoku jak wsiadaja i jak wysiadają.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie jak w innych 2 litrówkach, naprawy przecietnie drogie. Nie jest prawdą, że części są drogie i często sie psuja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo tanie jak na taki samochód
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem prawie żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedną poważną naprawę, ale spowodowana przez mechanika, a dokładnie jego niewiedzę. Dlatego polecam dobrych specjalizujących sie w Citroenach, niekoniecznie serwisy - ich wiedza i poziom napraw jest bardzo zróżnicowany (nawet wewnatrz jednego - zależy od mechanika).