Silnik
: Elastyczny do bólu. Trzeba się mocno starać, żeby to auto zaczęło się dusić. Brakuje trochę wykorzystania górnych obrotów ale to już jest cecha 8V :)
5,0
Całokształt
Generalnie, Xantia jest uznawana za jeden z najmniej awaryjnych citroen\'ów. Świetna alternatywa, dla wszelakich Opli czy innych Volkswagenów z podobnego rocznika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny. Nie ma żadnego problemu zapiąć V bieg przy 40km/h i po wciśnięciu gazu, auto pięknie się rozpędza.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok. W zimie czasami problem z zapięciem II biegu, ale generalnie bardzo dobrze pracuje.
5,0
Układ jezdny
To auto trzyma się drogi jak głupie. Zasługa tutaj układu HA, który usztywnia zawieszenie w zależności od prędkości. Nie udało mi się wpaść tym autkiem w poślizg, a próbowałem wielokrotnie. Promień skręty dość dobry, jak na wielkość auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i do tyłu bardzo dobra. Trochę denerwujące z początku martwe punkty. Mogliby dodać małe okienka w tylnych słupkach. Do tylnej szyby trzeba się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie naprawdę bardzo dobra ergonomia. Wszystko jest pod ręką, nie trzeba niczego szukać. Fotel kierowcy regulowany dodatkowo góra/dół, regulacja lędźwi, fotel pasażera z tzw. \"kołyską\". Klapka na dłuższe przedmioty pod podłokietnikiem w oparciu tylnej kanapy. Jednym słowem dużo więcej niż oferowała Vectra z podobnego rocznika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tutaj jest najgorzej ze wszystkiego. Naprawdę marny nawiew na nogi. Sama wentylacja i klimatyzacja działa b. dobrze, temperaturę potrafi utrzymać taką jaką zażądasz, w lecie świetnie chłodzi. Gdyby nie ten nawiew na nogi byłaby wyższa ocena.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylna kanapa wygodna, wystarczająca ilość miejsca na nogi i głowę. Dla kierowcy również ogrom miejsca, pasażer też nie ma na co narzekać.
5,0
Wyciszenie
Jak na ten rocznik i klasę jest naprawdę świetnie. Nie ma tutaj tandetnych plastików występujących w większości aut, a ten co jest nie skrzypi pomimo już przeszło 15 lat. Wyciszenie kabiny również świetne, nie słychać nic poza silnikiem, gdy ten jest na wyższych obrotach :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie LPG miasto/trasa - 15/10l 100/km
PB troszkę mniej ale to różnica może 2 litrów max.
Przeglądy 160zł co roku.
Koszty napraw nie są wygórowane. Ceny porównywalne z innymi markami, jedyna niedogodność, że nie naprawi tego auta przysłowiowy \"pan Kazio\" młotkiem i drucikiem.
Trzeba trochę więcej uwagi poświęcać by auto odwdzięczyło się bezawaryjną jazdą. Jedynym poważnym defektem przez te 3 lata była padnięta pompa paliwa...
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli kupisz to auto w dobrym stanie i będziesz o nie dbał to okaże się, że cena jaką zapłaciłeś z to auto była naprawdę niewygórowana. Dość bogate wyposażenie w stosunku do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawdę nie musiałem grzebać przy tym aucie więcej czasu niż przy innych. Wszystkie przełączniki działają, i nie chcą się psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli wymieniasz wszystkie elementy eksploatacyjne na czas to nie ma szans, żeby Cię to auto zawiodło. Jeżeli nie będziesz o nie dbał to odwdzięczy Ci się na swój sposób w najmniej oczekiwanym momencie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 121KM 89kW
[l/100km]