Elegancki, ciągle nowoczesny samochód o znakomitych własnościach jezdnych i wysokim komforcie jazdy. Trwały i niezawodny. Wymaga podstawowej wiedzy o układach hydraulicznych Citroena głównie w celu kontrolowania mechaników, aby uniknąć wywołanych przez nich usterek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wysoka elastyczność, największa z silników wielozaworowych tej pojemności, dobra dynamika, opóźniona reakcja na pedał przyspieszenia
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna i szybka, choć trochę za długie skoki drążka
5,0
Układ jezdny
Miękki element sprężysty i silne tłumienie to cechy gwarantujące wysoki komfort jazdy i bardzo duża stabilność w czasie szybkiej jazdy na nierównych nawierzchniach. Sztywne tłumienie odpowiada za odczuwalność drobnych nierówności, które jednak nigdy nie stają się uciążliwe - tak aby czuć nawierzchnię. Precyzyjny, choć niezbyt czuły układ kierowniczy. Hamulce bardzo skuteczne, ale wymagają przyzwyczajenia w dozowaniu siły hamowania na limicie przyczepności.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu nie najlepsza ze względu na szerokie słupki C. Do przodu i na boki dobra.
4,0
Ergonomia
Poprawna, choć nienajlepsza pozycja za kierownicą. Obsługa intuicyjna. Przejrzysta, choć już nienowczesna tablica rozdzielcza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie silnika, szybkie odparowywanie szyb, dobra, choć nie najwyższa wydajnośc nagrzewnicy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
powyżej średniej w klasie. Nienajwiększy bagażnik, ale o regularnych kształtach.
4,0
Wyciszenie
swego czasu najlepiej wyciszony samochód w klasie, obecnie przeciętnie. Dźwięk silnika niezbyt inspirujący >3500obr, choć czysty i zwarty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie 8-8.5 na trasie (prędkości 140-160km/h), 8.5-9 po mieście. Części zamienne tanie i dostępne. Unikać ASO w zakresie napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fałszywe i niepodparte faktami mity o zawodności zawieszenia hydropneumatycznego powodują, że to najtańszy samochów na rynku w swoim segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko żarówki oświetlenia tablicy rozdzielczej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo wysoka trwałość elementów zawieszenia i oraz układu przeniesenia napędu. Łączniki stabilizatora - lewy wymieniony przy 90 000km, prawy ciągle oryginalny, obie tuleje met-gum wahaczy (silentblocki) - 180 000km.