Zawieszenie
: Hydropneumatyczne zawieszenie spisuje się na polskich drogach idealnie. Super wybiera nierówności, gładko przechodzi przez nierówności poprzeczne itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Delikatne wycieki oleju i płynu chłodzącego
Przeniesienie napędu
: Czasami trochę ciężko wchodzi 1 i czasami nie za każdym razem wchodzi wsteczny
4,0
Całokształt
Samochód jest bardzo komfortowy, idealnie spisuje się na polskich drogach. Jest bardzo dobry na miasto a na trasę jest doskonały (nawet po przejechaniu 500km nie czuje się dużego zmęczenia). Zapewnia dużo miejsca w kabinie, bagażnik też nie należy do małych (choć mógłby być trochę większy).
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę głośny na wyższych obrotach, ale przy normalnym użytkowaniu bez problemów
4,0
Skrzynia biegów
Biegi powinny wchodzić ładnie. Niestety u mnie od jakiegoś czasu mam małe problemy z 1 i z 3. Ale kilka miesięcy temu uderzyłem w studzienkę kanalizacyjną i uszkodziłem sanki przy wybieraku biegów... :(
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trochę ograniczona, ale jak się użytkuje jakiś czas ten samochód to bez najmniejszych problemów można parkować tyłem i manewrować. Kwestia przyzwyczajenia :)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety nie mam klimy :( więc w lato jest trochę gorąco, ale w zimę bardzo szybko się nagrzewa i przy temperaturze zewnętrznej ok -20 ja w samochodzie mogę spokojnie siedzieć bez kurtki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam prawie 2 metry wzrostu fotel mam cofnięty prawie do samego końca. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Z tyłu za mną mogą wygodnie siedzieć osoby o wzroście 180 - 190cm. Wygodne i dobrze wyprofilowane fotele oraz duża ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu zapewniają bardzo komfortowe podróżowanie tym samochodem.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie jest bardzo dobre, ale na wysokich obrotach słychać silnik dość głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie nie wiem, ale na gazie (mam gaz trochę \"przytłumiony\") nie jest źle, ale niestety na tym cierpi dynamika. Najmniej udało mi się w mieście spalić ok 9,7l gazu na 100km, a po trasie zazwyczaj spala ok 8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Citroeny z hydraulicznym zawieszeniem bardzo tracą na wartości. Spowodowane jest to \"awaryjnością\" zawieszenia :) Biorąc pod uwagę jakość wykonania (moja Xantia ma 15 lat a nic w niej nie stuka, nie puka, nie trzeszczy nawet w zimę), gabaryty samochodu oraz jego niezawodność to Citroen jest wart uwagi. Ceny części też nie są takie jak każdy mówi. Owszem hydraulika jest droga jak się popsuje (ale jak się o to dba czyli co 60tyś km wymienia LHM i dobija się kule nic się nie ma prawa w niej popsuć). Części eksploatacyjne są porównywalne z oplami czy innymi popularnymi samochodami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie z drobnych usterek nic się nie działo, może z wyjątkiem zawieszenia typu łączniki stab, końcówki drążków itp. (ale na naszych drogach...)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek miałem wymianę przegubu, a reszta usterek takich jak np. pompa paliwa, sonda lambda itp. spowodowana była użytkowaniem samochodu na gazie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 101KM 74kW
[l/100km]