Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia I Kombi

TRG42, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xantia I Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1998 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
DO PANA CO KRZYCZY! panie kup sobie pan taczki! a nie pisz głupot! i nie powtarzaj mitów... bo po takie wypowiedzi do dochodzę do wniosku że buka zabrakło w pobliżu aby sobie przywalić w niego. i trzeźwo napisać że się jest du ... i nawet nie wie się jak koło się dokręca ! Nie jest jeszcze idealnie, ponieważ pompa pracuję na sekcji 9mm i nie przetłacza większej dawki jak trzeba... ale i tak jest spoko bardzo ładnie się zbiera 7,5s od 60-100km/h na 4 biegu dość dobrze o tym świadczą. silnik pracuje bardzo ładnie. do tego zalany jest olejem 5W50... (nie lubię mitologi zwanej olejem mineralnym jak ci silnik cieknie to nie zalewaj go smołą tylko zrób wyciek bo potem będzie jeszcze gorzej), czym auto się odwdzięczyło nie pobierając więcej ja 0,2L na 10000km. elastyczność dobra jak na turbinę bez zmiennej geometrii... 0,4 bara daje już poniżej 2000 tyś obrotów. po za tym ten silnik dał podstawę pierwszego CR zrobionego przez fiata. jak na silnik ze starą pompą boscha chodzi bardzo ładnie. jednak za całość silnik nie dostanie idealnej oceny ponieważ brak mu troszkę mocy w porównaniu do zużytego paliwa. ale dam oś 12 od iveco i będzie idealnie i nowe końcówki wtryskiwaczy to bezie 6.0. i proszę nie zachwycajcie się tym TDI tak bardzo... bo szczególnie nie ma czym... tym że warczy jak traktor ! Układ jezdny Prosty jak woźnicy bat! tuleje wahacza wielkie wszystko pancerne wręcz... kule jak nabiłem 58kkm temu tak się trzymają 25 zł sztuka za nabicie... 75 za strzeloną... po prostu to jest tapczan płynie po drodze... jednocześnie jest dobry w zakrętach... troszkę uchylne tylne koła coś jak w nowej lagunie... do tego nic nie wymieniałem żadnej tulejki niczego pewnie jeszcze to jest oryginalne... zawieszenie pracuje bardzo cicho... jednak jest mały minus mianowicie... charakterystyka tego zawieszenia sprawdza się na dużych nierównościach... jednak nie jest czuła na drobne dziurki... ale to już taki urok zawieszenia ze \\\"sprężyną gazową\\\" tzn gruchy sfery, kule itp jak to zwał tak zwał. i znowu po równam do skody... jak się przesiadam... z skody do cytryny to jak bym w miękki fotelik wpadł... zaletą tego zawieszenia jest jeszcze to że nie przenosi szkodliwych drgań w zakresie 8-15?! i to jest fakt bo po całym dniu jazdy tym autem nie czuje się tych kilometrów po polskich drogach... jeszcze raz pancerne zawieszenie proste jak woźnicy bat! jedyne co bym do rzucił jeszcze to duży promień skrętu... taki urok... ale przeżyłem to... nie widzę tego jako wadę... ponieważ przeguby na tym mniej cierpią ! w skodzie takim słabym dieslu padają jak muchy ! a tu jeszcze mam oryginał !
Wrażenia
4,0
Silnik
resztę napisałem wcześniej... tylko dać chronologicznie !
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia I Kombi