Koszt zakupu nowego ale i także uzywanego samochodu, ergonomia oraz nie najgorszy komfort podróżowania w tej klasie samochodów zasługuje na najwyższą ocene.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na małego diesla bardzo elestyczny i zwinny.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsze osiagi przyspieszenia na trzecim biegu, ogólnie bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Duży prześwit, niezwykle trwałe zawieszenie - od nowości wymieniłem jedynie sforznie wahaczy. 110000 km na polskich drogach praktycznie bez awarii zawieszenia to wyjatek.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska widoczność w lusterkach bocznych, trzeba uważać na martwy punkt.
5,0
Ergonomia
Jak na 110.000 i pięć lat praktycznie nie miałem powaznych i droższych napraw, w porównaniu z fordem, jakiego uzytkowałem wczesniej, francuska cytrynka sprawuje się doskonale.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych zastrzeżen, w bardzo duze mrozy dmuchamy ciepłym powietrzem ile dała fabryka i da się jechać. Szyby łatwo odparować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy wielkości nie ma co narzekać, to nie limuzyna....
3,0
Wyciszenie
Cóż to diesel nie najnowszej generacji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W chwili zakupu, a może i do dzisiaj, najoszczędniejszy silnik na rynku, spala do 5 litrów ropy na 100 km. Serwisowany poza warsztatem dealera wcale nie przystaje do mitu drogich części do samochodów francuskich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tego diesla, z pakietem elektrycznym (szyby, centralny, autoalarm), radioodtwarzaczem, lakierem metalicznym i bagażnikiem dachowym, zapłaciłem w 2000 r. cos około 37000 zł. Dzisiaj nie znajdziemy diesla w tej cenie, chyba, że w nowym 2006 roku w ofercie Renault pojawi się napędzana dieslem LOGAN, na którą zechcę zamienić w przyszłości swojego Saxika. Pozdrawiam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regularnie co jakieś 30-40.000 km. psuje się przełącznik kierunkowskazów, koszt wymiany na nowy - 170 zł lub moze wystarczyć naprawa u Złotej Raczki za np. flaszeczke.
Palą się specyficzne przy tym silniku świece żarowe, wymiana bardzo prosta nawet dla laika, koszt jednej od 15 - 60 zł zależnie od producenta i jakości.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doświadczyłem od nowości powaznych usterek, poza wymiana uszczelki jednej z półosi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 57KM 42kW
[l/100km]