Silnik
: Najbardziej zaskoczył mnie ekonomiczny silnik jak i dość wysoki komfort jak na tak małe auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tylna belka, o której trzeba pamiętać. Ale regeneracja jej wystarcza na długo.
Układ elektryczny
: Czasem denerwują przepalone żarówki.
Karoseria
: Sprawdzajcie stan podwozia i je konserwujcie.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto w tej wersji silnikowej jest dobrym wyborem. Za niewielkie pieniądze można znaleźć sympatyczny i bardzo ekonomiczny samochód. Jedna rada dla kupujących ten model: dokładnie sprawdźcie podwozie czy nie jest skorodowane. Pomimo, że karoseria jest w ocynku i rdza tego nie atakuje tak i podwozie należy dokładnie sprawdzić razem z progami. Auto jak na swoją klasę jest równie wygodne i dobrze wyposażone.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najmocniejszą stroną silnika jest jego ekonomiczność. Awarie czy jakieś usterki związane z silnikiem raczej należą do rzadkości. Bynajmniej ja nie miałem żadnych oprócz drobnych wycieków olejów. Aby silnik był sprawny to wiadomo, takie rzeczy jak olej i filtry to podstawa. Nie zalewajcie tego silnika olejem mineralnym. Mimo, że może mieć drobne wycieki to absolutne minimum to 10W40. Nie oszczędzajcie również na świecach żarowych. Tylko renomowanej firmy a to podstawa do spokojnego odpalania zimą.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i lekko. Przełożenia dobrze dobrane do silnika diesla przy czym jak na auto tej mocy jest dość dynamiczne i w trasie przy prędkościach 90-110 km/h jest jeszcze w miarę cicho.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie przednie jest tradycyjne i zużywają się takie pierdółki jak sworznie, końcówki drążków itd. Normalna rzecz na polskich drogach, przy czym ceny części nie są wysokie. Z kolei tylne zawieszenie to belka na drążkach. Dobra rzecz ale droga w naprawach. Regeneracja i robocizna to koszt około 1000 zł ale są alternatywy. Można kupić dobre belki z demontażu i samemu założyć. Wtedy koszta nie są wysokie.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest małych gabarytów i widoczność jest wręcz idealna co ułatwia parkowanie. Duże szyby i lusterka pomagają wyczuć samochód przy manewrach.
4,0
Ergonomia
Tutaj jest wszystko na swoim miejscu ale urządzone po francusku. Klakson nie jest na kierownicy tylko przy przełączniku świateł po lewej stronie. Kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie auto przyjemnie urządzone jak na tę klasę aut.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu do Skody Felicii, która ogrzewanie miała niczym kotłownia, tak w Citroenie jest przeciętnie. Długo się nagrzewa a ciepłe powietrze nie nagrzewa wnętrza tak jak byśmy chcieli. Ale nie jest źle. Są auta, które gorzej mają takie rozwiązanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to jest mile zaskoczony. Z przodu jest dużo miejsca, więc można poczuć się jak w aucie klasę wyżej. Z tyłu w wersji 3D wygodnie będzie dwóm osobom dorosłym. W trójkę trochę gorzej ale na krótkich dystansach będzie wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla jest dobrze. Sam silnik trochę wibruje ale gdy się rozgrzeje to nie jest uciążliwy. Do prędkości 110 km/h gdzie jazda jest ekonomiczna jest zupełnie wystarczająco. Zresztą nie ma sensu szybciej jeździć tak małym autem. Przy normalnych prędkościach diesel jest ledwo słyszalny ale ten dźwięk jest przyjemny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I to jest najlepsza strona tego samochodu. W porównaniu z Felicią ceny części są nieznacznie droższe ale bez przesady. Koszt paliwa jest śmieszny tym bardziej, że na jednym zbiorniku samochód przejedzie ponad 1000 km jak i lepiej. Najdroższa rzecz w tym aucie to tylna belka ale jednorazowy koszt regeneracji wystarczy na dość długo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Citroenów Saxo są niskie ale warto dołożyć na zadbany egzemplarz. Nawet każda wersja silnikowa jest warta uwagi. Ja jeżdżę dieslem i jestem zadowolony i w porównaniu do VW Polo z tego samego roku to Citroen jest dużo lepszym samochodem i lepiej wykonanym a także sto razy lepiej wyposażonym. Na desce rozdzielczej nie ma wetkniętych plastikowych klocków z przyciskami tylko już nowocześnie i ze smakiem urządzone. VW Polo będzie przepłacony, ubogo wyposażony, nudny i zajechany.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem irytują usterki elektryki. Najbardziej wkurzające są przepalane żarówki. Po ulewach czy wilgoci czasem może się takiego wydarzyć ale to są usterki, z którymi sami sobie poradzimy. Wolny wieczór, piwko i można pogrzebać przy swoim Saxo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jest o tyle prosty i ten wolnossący silnik diesla, który przetrawi każdy olej napędowy i jest odpowiednio zadbany to poważne usterki nam nie grożą. Wymieniaj rozrząd na czas, wymieniaj regularnie oleje i filtry, pilnuj płynów eksploatacyjnych to klucz do długowieczności każdego auta.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 57KM 42kW
[l/100km]