Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Saxo

MantissPL, 9 lat temu
Silnik 1.5 D 57KM 42kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 263 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie do zajechania jednostka. takich już nie będzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : sworznie wahaczy za 50 pln;p
4,0
Całokształt
Auto typowo miejskie ze względu na fotele, ale całkiem przestronne i MEGAekonomiczne. Z ciekawostek: 1. 50" calowa plazma Panasonic w kartonie wszedł i 100 km jazdy:). 500 kg maku z bakaliami na trasie Szczecin - Berlin to nie problem - miny celników i policji niemieckiej bezcenne. 2. Trasy 1200 - 1500 km idzie przeżyć, ale ze względu na hałas przy 160km/h, i miejskich fotelach przerywajcie kawą. 3. Dał rade nawet w górach. 4. Zawieszenie - boskie jeżeli chodzi o komfort, Lancia Delta i Mercedes Viano są sztywniejsze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka, bez psujących się elementów. Silnik nie bierze oleju mimo iż ma trochę na karku. W silniku nie robiłem nic poza wymianą oleju, którą przeciągałem bo co 15000 km przy trasach to przesada, a olej zachowuje właściwości do 30000 km.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok, wymieniałem sprzęgło podczas eksploatacji po 200000 km i raz cięgna:) - kto wie co to, to jazda mając tylko 2 biegi przez miasto jest funowa. Proponuję wywalić wycieraczkę bo u przeszkadzała.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie doskonałe, ale precyzja układu kierowniczego jest dość umowna i nie dość precyzyjna, w mieście nie ma znaczenia, ale latanie po zakrętach bez poznania układu odradzam, później polecam.
Komfort
5,0
Widoczność
Starsze auta są doskonale przeszklone mają cienkie słupki w związku z tym maksymalna ocena.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, nie ma z tym problemu, fani niemieckich aut pewnie pokwiczą na sterowniki szyb w tunelu środkowym, ale mnie to nie przeszkadzało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod tym względem świetnie doskonale nagrzewanie i osuszanie wnętrza po rozgrzaniu silnika nawet w ostre zimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe auto świetnie 4 osoby podróżują w większym komforcie niż np. pandą. Tylna kanapa nie ma typowych zagłówków tylko podpórki, ale daje radę, chociaż chyba tam nigdy nie siedziałem:), to opinie pasażerów.
3,0
Wyciszenie
W mieście ok, na trasie przy prędkościach 120 i więcej trzeba głośno mówić i zdzierać gardło, ale to miejskie auto z poprzedniej epoki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
TANIE W NAPRAWIE i utrzymaniu codziennym, sąsiedzi spod znaku VW zazdrościli jak wymienialiśmy koszty napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej, lepiej się nie da, a można trafić nawet na klimę, ja niestety nie miałem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie przychodzi do głowy, z powtarzających się typowo drogowe Polskie sprawy tj. sworznie wahaczy, 3 na wymianę wahaczy tj ok. 30-40 tyś km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza tylną belką, którą wkalkulowałem i wymieniałem w Pile brak jakichkolwiek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 57KM 42kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Saxo