Silnik
: sapalanie jest rewelacyjne jazda do pracy ok 60 km dziennie 30% po Rzeszowie srednia ok 4,5l
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: zarówki, i bezpieczniki przepalają sie same od siebie.
Układ hamulcowy
: zapiekają sie cylinderki nieskompikowana naprawa ale pracochłonna
5,0
Całokształt
doskonałe auto praktycznie bezawaryjne
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo małe spalanie w trasie ok 4l. troche mułowaty najgorzej jest jak przesiąde sie z 407HDI do niego.
3,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana skrzynia jednak wadą jest wsteczny który bardzo cięzko wskakuje i czasami trzeba kilka razy wysprzęglić aby wqałki sie ustawiły.
5,0
Układ jezdny
dobrze wybiera nierówności jedyną usterką jaką miałem od nowości to wymiana łączników stabilizatora przebieg 160 tyś mam go od nowości.
zmieniałem też łożyska w belce skrętnej.
Komfort
5,0
Widoczność
dobrze sie nim jeżdzi, dobra widoczność do tyłu podczas parkowania. Troche słabe reflektory w nocy.
4,0
Ergonomia
ach te plastiki ale moja wersja \"BIC\" chociaz ma wszystkie liczniki (logometry) tj obrotomierz i temp płynu no i \"bajery\" jak na tamte czasy fabryczny szyberdach i el. otwierane szyby.
W tamtych czasach nawet za wspomaganie czaba było dopłacać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadwozie silnie się nagrzewa w lecie ale wentylacja jest dobra.
w zimie szczegulnie tej -25stC troszke niedogrzany.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na swe gabaryty to dosyć przestronne autko mam wrażenie ze jest więcej miejsca niż w polonezie
4,0
Wyciszenie
troche głosny motor szczegulnie na wolnych obrotach. Stary poczciwy klekoczący diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
a to jest największe pozytywne zaskoczenie to autko jeździ na oparach
5,0
Stosunek jakość/cena
doskonałe auto za niewielkie pieniądze ma u mnie dożywocie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł usterki jekie miałem przez 8 lat uzytkowania to:
łaczniki stabilizatora
pasek alterna
bezpiecznik tablicy przyżadów 2 razy (brak wskazań prędkosciomierza i obrotomierza)
Swieca żarowa (wymiana wszystkich we własnym zakresie)
czyszczenie i smarowanie cylinderków chamulcowych bardzo czesto sie zacierają i nie odbijają jak trzeba, naszczeście nie są skomplikowane
pamiętać trzeba tylko ze dolewac nalezy tylko orginalny płyn chamulcowy citroena (z organiką zważył mi sie i powstała olejowata ciecz).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak ale sprzęgło już zaczyna ciągnąć
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 57KM 42kW
[l/100km]