auto daje wiele frajdy, bardzo dynamiczne i szybkie przy malym spalaniu. bardzo pojemny bagaznik. zawieszenie w vts jest raczej malo komfortowe ale w takim aucie przeciez nie o to chodzi.wazne jest to aby nie zaniedbywac przegladow.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ok, zrobilem rozrzad i uszczelke pod glowica, koszt ok 800zl. silnik bardzo dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia niezbyt precyzyjna, problemem jest bieg wsteczny, ktory nie zawsze wchodzi
3,0
Układ jezdny
wersja 1.4 vts ma dosc sztywne zawieszenie, szczegolnie jezeli chodzi o tylna belke. maly promien skretu, a delikatne zawieszenie z przodu wymaga czestych odwiedzin w serwisie. zazwyczaj nie sa to powazne usterki. czasami dochodza jakies odglosy z zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc bardzo dobra, male gabaryty ulatwiaja parkowanie.
4,0
Ergonomia
generalnie wszystko na miejscu i pod reka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto bardzo szybko sie nagrzewa i juz po paru minutach w samochodzie jest ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to duze auto ale ma bardzo duzy i pojemny bagaznik jak na ta klase. miejsca z przodu jest wystarczajaco duzo, natomiast z tylu jak to w malych autkach.
2,0
Wyciszenie
wyciszenie slabe, szczegolnie przy wiekszych predkosciach a saxo potrafi rozpedzic sie do ponad 180 km. nie zbyt dobre materialy i trzeszczace plastiki w samochodach z wiekszym przebiegiem daja sie odczuc.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wielka zaleta malego saxo jest zuzycie paliwa w stosunku do osiagow. na trasie potrafi spalic niewiele powyzej 5l/100 km, w miescie w zaleznosci od stylu jazdy 6,5-9 l/100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
saxo 1.4 vts z 2000 r. mozna nabyc za ok 10-12 tys zl. jednak trzeba sie liczyc z tym ze bedzie wymagalo dodatkowych nakladow aby doprowadzic go do dobrego stanu. wynika to z tego ze nabywcami tego auta sa raczej mlodzi ludzie o zacieciu sportowym wiec raczej nie oszczedzaja pedalu gazu. kupilem saxo z 2000 r. za 11 tys zl. musialem dolozyc ok 3-4 tys.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak juz wspomnialem saxo nie nalezy do samochodow malo awaryjnych, duzo usterek, szczegolnie elektryka. jednak systematyczne przeglady pozwalaja cieszyc sie autkiem przez lata.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebiegu 100 000 km trzeba wymienic sprzeglo, rozrzad, czesto uszczelke pod glowica i oczywiscie tylna belke. nie sa to male wydatki. belka ok 1200 zl.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]