Silnik nie sprawia żadnych problemów, naprawdę godny polecenia. Silnik pracuje równo, czasem na biegu jałowym da się odczuć mocniejsze drgania niż powinny być, ale to naprawdę szukanie dziury w całym. Silnik oceniam na 5+.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie sprawia użytkownikowi żadnych kłopotów. Biegi w moim aucie wchodzą bardzo lekko i pewnie. Ocena 5+.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo prosty a co za tym idzie na pewno tani w eksploatacji.
Zawieszenie stosunkowo miękkie, ale mi to się bardzo podoba.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa. Jedynie w moim aucie co mogło by niektórym przeszkadzać to przyciemnione szyby tylne. W seryjnym Saxo nie ma żadnych problemów z widocznością.
4,0
Ergonomia
Ergonomia stoi na dobrym poziomie, auto ma mało przycisków i włączników przez co jest proste do opanowania. Myślę że kierowca po jednym dniu nie miał by z nimi żadnego problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo sprawna, już po przejechaniu kilometra lub nieco ponad, wnętrze jest ogrzewanie.
Bardzo cieszy użytkownika szczególnie podczas zimy. Stosunkowo głośna praca na 3 położeniu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bądzmy szczerzy komfortowo mogą podróżować tylko 4 osoby. Dla piątej dłuższa podróż była by troszkę męcząca. Komfort kierowcy i pasażera z przodu - bardzo dobry! Z tyłu jak na takie małe autko jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Wnętrze bardzo dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to niewątpliwie jedna z mocniejszych stron Saxo. W mieście pali on ok 6-7 l. W trasie 5,5. Przy naprawdę ciężkiej stopie potrzafi spalić 10-11. Ceny napraw są małe i na pewno nie sprawią że w portwelu będą same pustki. Bardzo tani w eksploatacji!
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]