to strasznie dobry robotnik, zwykły samochód, wygody w długich trasach (najdłuzsza w 1 dzień 1.600km - zabładziłem w Niemczech), bardzo dobra wentylacja choć głośna na III biegu, żadnego problemu z korozją (samochód parkowany na dworzu), przy tym parkowanu na dworzu przy temperaturze -36 stopni (zima 2006r) zapalił za pierwszym razem, mieszkam na wsi samochód dużo jeżdżony po dziurach i nadal ryginalne teleskopy i nie robione nic w zawieszeniu, sąsiada renówka clio wysiadła po 80 tys. mój robotnik jest niezniszczalny postanowiłem go zajeździć na śmierć jak dojadę do jakichś 300 tys to się odezwę
Wrażenia
5,0
Silnik
jak nasilniczek 1,1 bardzo dobrze nigdy nie miałem z nim problemów i nigdy jeszcze nie wziął mi oleju
5,0
Skrzynia biegów
bez problemów nie chaczy wszystko wchodzi jak po maśle
5,0
Układ jezdny
nawet mały citroen to wygoda i co ciekawe nigdy nie miałem problemów z zawieszeniem do chwili obecnej mam oryginalne wszystkie elementy oprócz jakichś gum (nie znam się na czesciach)ale to drobnostka finansowa; teleskopy oryginalne od nowości te same i na przeglądach wychodzą dobrze
Komfort
5,0
Widoczność
nigy nie miałem problemów i moja żona też
4,0
Ergonomia
może ten klakson na migaczu ale po pewnym czasie dziwisz się że w innych autach jest w kierownicy, miejsca z przodu dość (mam 181) z tyłu jak na małe auto też nieźle, nad głową dużo miejsca (lepiej niż w octavi), duże lusterka wsteczne,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze działająca wentylacja nawet bez wymieniania filtra, ogrzewnaie bardzo szybo wchodzi tak że nigdy nie wycieram przednich szyb z pary bo odparowują w parę minut jak się dmucha na maxa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tak jak pisałem bez zastrzeżeń ja 180 i ojciec też i nie dotykamy się barami a kawał z nas chłopów, kiedyś wiozłem 5 takich dryblasów to ci z tyłu już mieli problem z barami ale się upchneli
4,0
Wyciszenie
samochód głośny na jedynce potem przyjemnie nakręca się na dwójce i trójce czwórka głosna przy 90km/h ale tylkoprzy zimnym silniku po zmianie na 5 cicho do 110 od 110 -130 głośno a pote dostaje jakby dodatkowego kopa czuje się jakby brał sobie więcej paliwa (i bierze) i staje się cichy najwięcej jechałem na utostradzie w Niemczech na nieieckim paliwie w dwie osoby i bagaż trochę ponad 170km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
teraz palitrochę więcej ale na trasie do Holandi (latem) jak miał 4 lata wyszło 5,5 LPG to rewelacja średnio teraz 7-7,5LPG trasa 6LPG miasto jak ciśniesz to nawet 9LPG ale naprawdę ciśniesz, trasa jak ciśniesz (jak na takie autko) np. 160km/h na długich odcinkach to weźnie nawet 9LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
citroeny to obiegowo liche auta można je mieć prawie za darmo a to naprawdę bardzo solidne francuskie mercedesy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana części eksplaatacyjnych, klocki co 50tys, rozrząd co 80tys, olej co 15tys cały czas syntyk, opony letnie od nowości i jeszcze się nadają (mają nie wytarte znaczki bezpieczeństwa) kiedyś popsuł sie migacz - 30 zł, Swiatełko stopu nie działało kiedy wciskałem pedał i nie była to żarówka 30zł, jakiś elemnt przenoszenia biegów wyglądał jak kość udowa 50zł, żarówki zaczęły siadać po 120tys. w sumie bardzo dobre autko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy nie stałem na trasie, raz poszła pompa paliwowa koszt wymiany 700zł ale spaliła się jak dojechałem do domu, mechanik pwiedział że to standard przy 160tys na LPG, trochę problemów z elektroniką gazu koszt 600zł ale z mojej winy - poprosty chciałem jak najdłużej jeździć na tym samym parowniku - skutek - parownik do wymiany i elektronika też
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]