po 100 000 do wymiany -tarcze 120 pln klocki 2*60 pln swoznie 106 +gumy wahaczy przod 150 (nie bylo konieczne ale przy okazji) lozyska tylnej belki (profilaktycznie) 200 rozrzad 140 wkrotce (za okolo 30 000) bebny i szczeki 200+80 zuzycie oleju 5W40 ok 50 ml/1000 km (zuzycie albo parowanie :-)) tlumik wytrzyma rok moze dwa dobrze zabezpieczony przed korozja (gruba warstwa fabryczna) nadwozie ani sladu rdzy slady na elementach zawieszenia (belka wahacze) ale zanim zardzewieja beda do wymiany
Wrażenia
4,0
Silnik
Jezdze na lpg wiec nie ominela go strata mocy (dlatego tylk oocena 4) na obroty wkreca sie fajnie od ok 3000
4,0
Skrzynia biegów
głupi patent - element mechanizmu zmiany biegów to plastikowa kulka pracująca w tulei pod podwoziem ktora niczym nie osłonięta szybko się wyciera i stuka
4,0
Układ jezdny
lubie miękkie zawieszenia lecz troche za miekkie sa seryjne opony przydalyby sie szersze ale przy tym silniku to by bylo toczydelko
Komfort
5,0
Widoczność
bez problemow
5,0
Ergonomia
jak dla mnie bardzo fajna pollezaca pozycja ale niektorzy nie lubia wszystko mam tam gdzie powinno byc ale tez nie wszystkim to pasuje w miare przyzwoite wyposazenie elektryka wspomaganie poduszki
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak zamknietego obiegu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tylu kiepsko -mam 183 cm i lubie miec wyprostowane nogi dletego tez przkonstruowalem prowadnice i za fotelem kierowcy przy pelnym wysunieciu nikt nie siadzie a w ogole zalezy z czym to wszystko porownujemy
5,0
Wyciszenie
teraz doskonale bo dodalem troche od siebie seryjnie slychac kola i szum z bagaznika - zwraca to uwage bo poza tym jest dosc cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy tych cenach paliwa to nic nie jest dobrze auto jest konstrukcyjnie proste wiec przegladam je sam naprawy: 100 zl za wymiane elementow wahaczy przod (zapiekly sie sruby)zreszta auto do mechanika najlepiej oddawac w ostatecznosci bo narobia wiecej szkody niz pozytku (np zajechali szlifierka o wahacz)
4,0
Stosunek jakość/cena
tego to nie wiem bo nie mam skali porownawczej przy dluzszej eksploatacji i tak uwazam ze im nowsze auto to gorzej zrobione mimo postepu technologicznego wydaje mi sie ze w stosunku do porownywalnych cenowo jest nisko usterkowe i dopracowane (po tylu latach ewolucji p205 - ax -p106 - saxo. ten sam silnik (z innym wtryskiem) jest w p206 C2 C3
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raz nie chcial zapalic ale to wina instalacji LPG
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]