Zawieszenie
: dzwonienie na nierównościach w przednim kole
Układ elektryczny
: centralny zamek tylnej klapy
Inne
: brak
4,0
Całokształt
Samochód miałem od nowości. Wersja ze wspomaganiem kierownicy, elektrycznymi szybami, centralnym zamkiem, 3-drzwiowa. 15 lat temu był to bardzo fajny samochodzik, lubiłem nim jeździć. Silnik był dynamiczny, zawieszenie bardzo wygodne. Wersja SX miala materiałowe boczki, lepszy material na siedzeniach więc całość robiła dobre wrażenie. Znacznie przyjemniejsze niż Polo czy Corsa. Drobne usterki elektryki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.1i to sprawdzony i solidny silnik, wystarczający do Saxo. Zwinny w mieście, poza miastem wystarczający. W porównaniu jednak do Punto 1.2 16v wyczuwalnie wolniejszy.
3,0
Skrzynia biegów
W miarę ok, ale czasami coś haczyło przy przełączaniu.
5,0
Układ jezdny
Super wygodne zawieszenie. Moim zdaniem najlepsze w tej klasie w tamtym okresie. Wysoko zawieszony, pozwala wjeżdżać w koleiny.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność
3,0
Ergonomia
Immobilizer na kod był nieco irytujący. Kształt pedału sprzęgła też przeszkadzał. Poza tym - wszystko ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń/
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem dobrze jak na tak małe rozmiary. Spory bagaznik.
3,0
Wyciszenie
Po prostu przeciętnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w utryzmaniu
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne awarie centralnego zamka w tylnej klapie. Na nierównościach coś dzwoniło w przednim kole, od nowości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]