Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Saxo

Michał, 10 lat temu
Silnik 1.1 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen Saxo 1.1 i 60KM 44kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niskie spalanie, oraz zabezpieczenie antykorozyjne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Auto posiadam 3,5 roku. W tym czasie przejechałem 22 tysięcy km. Auto kupione w Niemczech z udokumentowanym przebiegiem 68 tysięcy km potwierdzonym dokumentami z DEKRY, TUV oraz książką serwisową. Pewne pochodzenie zaowocowało bezproblemowym użytkowaniem. Z niespodziewanych awarii wystąpiła jedynie konieczność wymiany cewki zapłonowej (400 zł) i silniczka do spryskiwaczy (100 zł). Ponadto wymieniłem jak dotąd układ wydechowy (tłumik środkowy, końcowy i rurę do kolektora) z powodu korozji, sworznie, akumulator, cylinderki i szczęki z tyłu oraz po zakupie rozrząd. Reszta wymian to typowe części eksplotacyjne (4x filtr oleju, 4x olej, 1x tarcze, 1x klocki, 1x opony letnie i zimowe). Żeby się nie rozpisywać wymienię zalety i wady. Zalety: - niskie spalanie (miasto 6,5l; trasa 5l stosując eco driving bez klimy), - niskie koszty utrzymania wynikające z tanich części i umiarkowanej usterkowości, - brak poważnych usterek, - dobre zabezpieczenie antykorozyjne (w przeciwieństwie do np. Corsy B czy Polo III), - belka skrętna z tyłu gwarantuje gwarantuje bezobsługowość tylniego zawieszenia, - wygodne przednie fotele, - dobra ergonomia, - doskonałe ogrzewanie, - dobra widoczność, - duża zwrotność, - niezła przestronność z przodu (jak na tamte czasy w swojej klasie), - dobra relacja ceny do jakości (moim zdaniem dużo lepsza niż w przypadku np. Polo III czy Yarisa I). Wady: - nieprecyzyjna skrzynia biegów (długie przełożenia, opornie wchodzący 2 i wsteczny bieg), - słabe wyciszenie silnika, - słaba skuteczność hamulców, - niska trwałość przedniego zawieszenia (lecz tanie w naprawach), - tylko 2 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP (jeden z najgorszych wyników w klasie), - niska jakość montażu deski rozdzielczej (trzeszczące plastiki), - dość częste problemy z elektroniką, - przeciętne materiały wykończeniowe, - przeciętna wielkość bagażnika, - mało miejsca z tyłu, - w przypadku częstego wożenia pasażerów z tyłu lub/i ciężkich rzeczy w bagażniku konieczność po około 80-100 tys. wymiany/ renowacji belki skrętnej, - słaba elastyczność auta, - przeciętna precyzja układu kierowniczego.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Saxo 1.1 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
7,2
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Saxo