Inne
: Niskie spalanie, oraz zabezpieczenie antykorozyjne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Auto posiadam 3,5 roku. W tym czasie przejechałem 22 tysięcy km. Auto kupione w Niemczech z udokumentowanym przebiegiem 68 tysięcy km potwierdzonym dokumentami z DEKRY, TUV oraz książką serwisową. Pewne pochodzenie zaowocowało bezproblemowym użytkowaniem. Z niespodziewanych awarii wystąpiła jedynie konieczność wymiany cewki zapłonowej (400 zł) i silniczka do spryskiwaczy (100 zł). Ponadto wymieniłem jak dotąd układ wydechowy (tłumik środkowy, końcowy i rurę do kolektora) z powodu korozji, sworznie, akumulator, cylinderki i szczęki z tyłu oraz po zakupie rozrząd. Reszta wymian to typowe części eksplotacyjne (4x filtr oleju, 4x olej, 1x tarcze, 1x klocki, 1x opony letnie i zimowe). Żeby się nie rozpisywać wymienię zalety i wady.
Zalety:
- niskie spalanie (miasto 6,5l; trasa 5l stosując eco driving bez klimy),
- niskie koszty utrzymania wynikające z tanich części i umiarkowanej usterkowości,
- brak poważnych usterek,
- dobre zabezpieczenie antykorozyjne (w przeciwieństwie do np. Corsy B czy Polo III),
- belka skrętna z tyłu gwarantuje gwarantuje bezobsługowość tylniego zawieszenia,
- wygodne przednie fotele,
- dobra ergonomia,
- doskonałe ogrzewanie,
- dobra widoczność,
- duża zwrotność,
- niezła przestronność z przodu (jak na tamte czasy w swojej klasie),
- dobra relacja ceny do jakości (moim zdaniem dużo lepsza niż w przypadku np. Polo III czy Yarisa I).
Wady:
- nieprecyzyjna skrzynia biegów (długie przełożenia, opornie wchodzący 2 i wsteczny bieg),
- słabe wyciszenie silnika,
- słaba skuteczność hamulców,
- niska trwałość przedniego zawieszenia (lecz tanie w naprawach),
- tylko 2 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP (jeden z najgorszych wyników w klasie),
- niska jakość montażu deski rozdzielczej (trzeszczące plastiki),
- dość częste problemy z elektroniką,
- przeciętne materiały wykończeniowe,
- przeciętna wielkość bagażnika,
- mało miejsca z tyłu,
- w przypadku częstego wożenia pasażerów z tyłu lub/i ciężkich rzeczy w bagażniku konieczność po około 80-100 tys. wymiany/ renowacji belki skrętnej,
- słaba elastyczność auta,
- przeciętna precyzja układu kierowniczego.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW
[l/100km]