Karoseria
: wysoki nie jestem więc powiedzny że we wnętrzu czułem sie komfortowo
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: tylna belka - 1000-1200zł
Karoseria
: nowe zamki - 300zł
3,0
Całokształt
w sumie poza akumulatorem i zamarzającymi drzwiami(nie da się ich zamknąć zanim nie nagrzejesz wnętrza - konieczna wymiana zamków),saxo nie zawiodło mnie ani razu, komfort jazdy zależy od sumy inwestycji w zawieszenie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jako tako daje rady w mieście,uzyskiwanie przyspieszeń podanych przez producenta wymaga utrzymywania silnika powyżej 3,5 tys. obrotów i jak można się domyślić spalanie znacznie odbiega od tego co obiecują dane techniczne.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów typowo \"pod miasto\" - początkowe biegi krótkie, piątka typowo na trasę - jakiekolwiek przyspieszenie wymaga redukcji.
3,0
Układ jezdny
zawieszenie jak na francuza przystało miękkie.Dzięki małej masie wozu łatwo nim manewrować nawet w wersji bez wspomagania, ale sam układ kierowniczy nieprecyzyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
z wnętrza saxo widać wszystko i wszędzie,duża tylna szyba ułatwia cofanie
4,0
Ergonomia
duży bagażnik jak na rozmiary auta(280l),we wnętrzu już gorzej - brakuje jakiejś półki nad malutkim schowkiem przed pasażerem.Składana kanapa pozwala załadować całkiem spoko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewania słabe - samochód przewidziany do użytkowania w cieplejszych krajach,wentylacja to samo - jeśli nie masz klimy - przyzwyczaj się do otwartych okien. Nawiew głośny - efekty mierne, choć pomysłowo rozwiązane sterowanie kratkami nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oczekujcie cudów po samochodzie tej wielkości. Jeśli nie masz więcej niż 175 cm wzrostu i zimowej kurtki na sobie, możesz uznać to auto za w miarę przestronne.
2,0
Wyciszenie
Napiszę tylko ze przy prędkości 100km/h silnik ma około 3 tys obrotów + szum powietrza = rozmowa niemożliwa
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście nierealne wydaje się zejście poniżej 7,5l na 100km, nawet jeśli zmieniasz biegi poniżej 2,5tys obr/min.Na trasie lepiej -ok 5l/100km ,ale prędkość w ok 90km/h.Koszty napraw - ogromne.Do ceny wybranego samochodu doliczcie sobie 1000zł na wymianę tylnej belki(95% saxo jej wymaga),niestety nikt nie daje gwarancji że naprawa nie będzie konieczna już po kolejnych 10tys km...
3,0
Stosunek jakość/cena
cena zależy głównie od stanu samochodu, jeśli zawieszenie jest w miarę ok to warto kupić - jeśli coś skrzypi na zakrętach i ogólnie się tłucze - kupcie seicento.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z autopsji - zamarzające zamki(ogólnie nietrwały mechanizm zmuszający do wchodzenia do saxo przez tylne drzwi),tapicerka drzwi zamocowana bardzo delikatnie(łatwo ją wyrwać),malutkiemu akumulatorowi należy poświecić trochę więcej uwagi zimą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza wspomnianą tylną belką trudno się do czegoś przyczepić, delikatne półosie.