Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Saxo

dan, 16 lat temu
Silnik 1.1 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Saxo 1.1 i 60KM 44kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Rzadnego ogniska korozji.
4,0
Całokształt
Autko całkiem fajne, troszkę zbyt miękkie ale na tych polskich dziurach, progach zwalniających itp, ale już wolę te niż jakieś bardziej twarde. PS. Po 11 latach nie znalazłem na nim ani śladu rdzy na karoserii.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik sprawuje się w miarę dobrze, lecz ma kilka mankamentów. Przede wszystkim dość głośno chodzi (podjeżdżając raz pod dystrybutor facet chciał mi zalać ropę:)). Druga sprawa to, że ostatnio zauważyłem plamy oleju na bloku silnika; pewnie jakaś uszczelka nie trzyma ale jak na razie nie zająłem się tym.
4,0
Skrzynia biegów
Zbyt wysokie przełożenie pierwszego biegu. Po lekkim odpuszczeniu gazu na pierwszym biegu (jazda w korku) auto gwałtownie traci prędkość, przez co następuje szarpnięcie. Reszta ok. Biegi wchodzą bezproblemowo.
3,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się w zakrętach jeśli nawierzchnia jest równa, lecz wystarczy lekka nierówność (koleina, tory tramwajowe) i można wyraźnie odczuć jak auto pływa. Czuje się jakby karoseria przemieszczała się po tylnej osi.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, przód, tył, boki. Trochę słabiej z lusterkami zewnętrznymi, zbytnio przybliżają, ale po dobrym ustawieniu widzi się wszystko dookoła głowy :)
5,0
Ergonomia
Jak na auto stworzone do jazdy miejskiej jest super. Wszystkie przyciski pod ręką, nie sposób się pomylić. Bagażnik pojemny, chyba największy w klasie, łatwo można go zapakować. Jeszcze jedno, koło zapasowe wyjmowane od spodu - nie potrzeba wyrzucać wszystkich bagaży by je wyjąć, wystarczy odkręcić śrubę a koło samo opada spod auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimie. Co do chłodzenia latem - tak samo jak we wszystkich autach bez klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
zycja za kierownicą - rewelacja. Sądząc po opinii znajomych z tyłu miejsca jest w sam raz, nie za dużo, ale także nie za mało.
3,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach słychać świst powietrza między szybą a uszczelkami, także wyciszenie nie jest do końca aż tak dobre. Jednak nie jest to rakieta, więc pewnie nie przykładano do tego aż takiej uwagi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto typowo małopaliwożerne. Na trasie pije mało, w mieście niewiele więcej. Wiadomo, że wszystko zależy od kierowcy ale nigdy nie udało mi się przekroczyć 6,5l/100km. Gdyby chciało mi się jeszcze wymienić filtr paliwa, powietrza i oleju. Myślę, że ilość zużytego paliwa spadłaby o ok. 0,5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztuje niewiele. Porównując do Renault CLio, VW Polo, czy innych z tych segmentu to jest chyba najtańszym w stosunku do swej jakości samochodem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne problemy z elektryką. Kable prądowe są zbyt słabo zaizolowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek (jeśli można to takimi nazwać) to była wymiana chłodnicy (350zł) i termostatu (60zł). I tylko tyle.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Saxo