Takiego szajsu jak teraz, podkreślam teraz, robi Cytryna to świat nie widział. Mamy w pracy nispełna 2letnie NEMO HDI. Jak są przymrozki to zamarzają linki zmiany biegów, tak, że nie idzie nic zmienić (2xlaweta). Po półtora roku rozsypała sie skrzynia biegów (laweta)(szczęście, że jaeszcze na gwarancji bo wymiana kosztowała 17 tyś zł).
No i najlepszy hit. W półtorarocznym samochodzie zaczął złazić lakier z progów w pobliżu przednich kół i pojawiła się rdza. Serwis oczywiście próbował wmówić, że to nasza wina, bo jeździmy jak jest mokro i jak sypią sól i że ziarnek piasku i kamyczków nie omijamy, a poza tym to normalne zużycie eksploatacyjne. Dopiero po półrocznej walce z Citroen Polska, zgodzili się to pomalować ale to \"w drodze wyjątku\". Aha po około roku od kupna wymieniali łożyska w kolumnach McPersona bo zaczęły trzeszczeć. Naprawdę ostrzegam przed kupnem tego tworu (podobne cyrki są z Fiatem Fiorino bo to ta sama fabryka w Turcji tylko różnią się emblematami).
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo mułowaty na niskich obrotach. Jakby nie było turbiny.
2,0
Skrzynia biegów
Rozsypała się po półtora roku. Poszła jakaś zębatka (laweta). Fatalne zamarzające linki zmiany biegów (2x laweta)
4,0
Układ jezdny
Nie stuka, jest raczej dobrze zestrojony.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo długo się rozgrzewa ale to diesel więc norma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo cichy.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na malutkiego turbodieselka pali dużo. Średnia w cyklu mieszanym ok.7,5/100
2,0
Stosunek jakość/cena
Opis całokształtu wyjaśnia wszystko.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatrważająca lista i kaliber usterek. Wierzyć sie nie chce, że takie cyrki dzieją się w prawie nowym i prawidłowo eksploatownym aucie.