Daje radę. Samochód jeździ i zasadniczo się nie psuje. Znakomita widoczność przez szyby i w lusterkach. Polecam zwłaszcza bardzo wysokim osobom. Ważne: w naszych warunkach zimowych PRAKTYCZNIE NIE RDZEWIEJE :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Na ćwierć mili raczej nie wygra, a wyprzedzanie lepiej zacząć planować dzień wcześniej. Mało elastyczny z gigantyczną turbodziurą. Poniżej 2000 obr. właściwie można zapomnieć o przyspieszeniu. Za to miło zaskakuje przy płaceniu na stacji. Mój rekord spalania w trasie to 5,7l/100km na rumuńskim paliwie. Po mieście w korkach nie przekracza 7. Z mankamentów to przecierające się gumowe przewody osprzętu. Kupując warto za nie poszarpać, czy nie ma pęknięć. Są dość drogie (odma w ASO ponad 2 stówki), ale dobra taśma klejąca odporna na wysoka temperaturę załatwia sprawę :)
2,0
Skrzynia biegów
Tu się nie popisali. Samochód jest duży i napęd stosowany m.in. w C3 tego nie wytrzymuje. Czuły punkt to łożysko wałka sprzęgłowego. Wyrabia się razem z uszczelniaczem i w pewnym momencie olej przekładniowy zalewa sprzęgło. Pierwsze symptomy to wycie przy hamowaniu silnikiem. Łożysko i uszczelniacz to groszowa sprawa, ale robocizna...
5,0
Układ jezdny
Samochód przyzwoicie trzyma się drogi iwytrzymuje nawet porządne wyboje. Dwa mcphersony i belka skrętna. Sprawdzone, właściwie nie ma się co psuć.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima całkiem wydajna. Gorzej z ogrzewaniem. Zwykle umiera termostat, który otwiera się za szybko. Samochód obliczony na klimat turecki w naszych mrozach nagrzewa się wtedy przez 20km. Koszt termostatu to ponad 2 stówki :/
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znakomity dla wysokich ludzi o długich nogach.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali. Dopóki nie rozsypie się skrzynia biegów w zasadzie nie generuje większych kosztów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdoły elektryczne. Np wariują elektryczne szyby, które zamiast się podnosić opadają. Szybko przestaje działać mechanizm wypuszczania koła zapasowego (brud). Zacina się mechanizm blokowania drzwi przesuwnych (brud). Mechanizm wycieraczek ma plastikowe łączenia, które potrafią się urwać (na szczęście wycieraczka kierowcy działa nadal). Cały mechanizm na szrocie 4 dychy wię wrzucam tę usterkę do "drobnych".
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prędzej czy później szlag trafia skrzynię i trzeba się z tym liczyć.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDI 70KM 51kW
[l/100km]