Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Jumpy I

ja, 13 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Jumpy I 1.9 TD 90KM 66kW 1994-2007 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : świetny,niezawodny,dynamiczny i jednocześnie oszczędny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : drzwi przesuwne są nieszczelne i troche wieje na pasażera obok
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik jak na diesla cichy, zaczyna być dokuczliwie słyszalny dopiero powyżej setki,bardzo dynamiczny-nieobciążone auto jest zrywne, błyskawicznie reaguje na depnięcie po gazie,turbosprężarka zamienia się w napęd rakietowy /mówimy o aucie dostawczym !/,i jednocześnie bardzo elastyczny -co się przydaje w ruchu miejskim ,nie trzeba za często zmieniać biegów
5,0
Skrzynia biegów
świetnie umiejscowiony lewarek zmiany biegów-tuż przy kierownicy, wyrasta jakby z popielniczki.Przy zakupie auta myślałam,że będzie to kłopotliwe, po kilku tygodniach doceniłam, teraz uważam za genialne rozwiązanie.Lewarek pod ręką, biegi świetnie wchodzą,+ wspomaganie kierownicy -miodzio
5,0
Układ jezdny
Genialna zwinność i zwrotność -do zawrócenia w ciasnej uliczce potrzebuje pół metra luzu z każdej strony,wparkować się w ciasną lukę -żaden problem. Zawieszenie nieco sztywne,czyli trzęsie po nierównościach, ale za to dobrze się trzyma po milionach szybko przejechanych dziur i innych progów zwalniających. No i wysokie zawieszenie pozwala bez strachu wjeżdżać na wysokie krawężniki i mniejsze bezdroża
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność -tu trzeba się przyzwyczaić, bo szerokie słupki boczne przy przedniej szybie zasłaniają część panoramy.Skręcając w lewo można skasować przechodnia, jak się zapomni popatrzeć wcześniej.Za to genialne są lusterka boczne -dobrze ustawione zapewniają doskonałą widoczność. Prosty pionowy tył auta zapewnia doskonałe wyczucie odległości przy parkowaniu tyłem
5,0
Ergonomia
po 13 latach jazdy tym autem muszę pochwalić świetną jakość materiałów -trwałe niepękające i nieskrzypiące plastiki, trwała tapicerka, zero rdzy na blachach
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak klimatyzacji to największa wada mojego auta.W lecie szybko się nagrzewa i ciężko go schłodzić -nawiew zewnętrzny ma za nisko wlot powietrza, i do auta wali gorący asfalt. W zimie wieje z nieszczelnych drzwi przesuwnych.Ale ogrzewanie działa świetnie, wnętrze nagrzewa się szybko i jest bardzo ciepło
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
żadna osobówka nie dorówna takiej przestrzeni dla pasażerów, bagażnik ogromny, no ale to dostawczak.Świetna półka nad głową kierowcy, bardzo się przydaje, duży pakowny schowek z przodu, po 3 półeczki w przednich drzwiach -cóż więcej wymagać
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeżdżę dużo, szybko i nieoszczędnie. Po mieście pali max 8 litrów ON, na trasie podobnie, ale w trasie przy stałej prędkości 90/godz potrafi zejść do 6,5 litra.Tylko chyba nie warto się wlec dla takiej oszczędności...
4,0
Stosunek jakość/cena
wysoka cena zakupu w pełni zrekompensowała zalety tego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co 15 tys trzeba zmieniać klocki hamulcowe, ale to może mój styl jazdy je wykańcza.W zasadzie auto terminowo serwisowane w dobrym serwisie nigdy mnie nie zawiodło, choć lubią się psuć duperele -klamka, żarówka, klakson itp.Ale to nie jest jakiś problem, w każdym aucie coś się psuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwsza większa awaria po 150 tys -padła turbosprężarka. Okazało się, ze można ją zregenerować za około 1000 zł i teraz śmiga jak nowa.Ogólnie części do tego modelu są tanie, łatwo dostępne i dobrej jakości

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Jumpy I