Ocena kierowcy - Citroen Jumper II Rama z pojedynczą kabiną
Tomek,
4 lata temu
Silnik 2.2 HDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
890 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,64
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: Klocki wytrzymują tu dłużej niż w Renault
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Niestety notorycznie co 150 tys km przepala sie opornica biegow wentylatora
4,0
Całokształt
Jedyna wada bezustannie przepadającą sie opornica biegow nawiewu ,była także usterka imobilaisera przy 409 tys km po 4 latach eksplowatacji
Wrażenia
4,0
Silnik
Opisuje tu silniki 150 konny w którym wyeliminowano wady twgo 120 konnego .Wady : wymiana łańcucha rozrządu co 300 tys kn .Koniecznosc czyszczenia i ustawiania Wtryskow oraz pompybco 100-120 tys km
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja pracuje znacznie lepiej niż w reanult Master które także posiadamy
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobra zwrotność ,nie tnie brzegów opon jak Opel i Renault ,bardzo dobry promień skrętu
5,0
Karoseria
Brak rdzy po 7 latach ,lakier w dobrym stanie
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu
5,0
Ergonomia
Wszystko tak gdzie być powinno
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestetyvopornica biegow chłodzenia przepala sie bardzo często wymienialiśmy ja co około 150 tys km wiele razy w sumie chyba 6 razy na niemal 900 tysięczny przebieg .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Właściwa przestrzeń dla auta dostawczego
5,0
Wyciszenie
Do Lexusa ,acurt czy mercedesa nie porwnuje ,porównując do Renault Master jest lepiej wyciszony .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przystępne ceny w serwisie Citroena niestety długi okres oczekiwania na serwis do którego trzeba sie umówić i zapisać często 2 tyg wcześniej
5,0
Stosunek jakość/cena
Dziwi mnie ze te auta były nowe nieco poniżej ceny Renault Master gdyż jest to pozjazd znacznie lepszy niż jego 150 konny odpowiedni w Renault czy oplu gdzie po 150 tys padają wtryski oraz turbina .Jako pojazd dostawczy silnik 2.2 150 koni w tej budzie był najlepszy i nie zacierał skrzyni tak jak 3 litrowy silnik fiata ,nie pękał mu także pasek rozrządu co 60 tys jak w 2.3 w Fiacie gdyż mamy tu łańcuch .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety przy 409. Tus uszkodził sie imobilaiser oraz notorycznie co 150 tus przepala sie opór iva nawiewu powietrza ale to sa drobiazgi .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie beak awari Aha czasem taz na 150 -200tys wypada przewód zasilający turbo Pękają takie obejmy czy zsuwają sie .
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDI 120KM 88kW
[l/100km]