Z perspektywy czasu (i miliona km) znalazło by się trochę do poprawy. Szkoda że konstruktorzy nie zadają sobie trudu żeby uwzględnić uwagi użytkowników. Kasowanie inspekcji tylko komputerem, a można by inaczej jak w Masterze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przejechałem tym autem ponad milion km,miałem 2 poważne awarie.Pierwsza EGR na gwarancji, druga komputer po gwarancji.
Poza tym sprzęgło wymienione po ok 600tyś następne wytrzymało 300tyś
Wtryski ok 900tyś
kilka razy EGR, zawory wysokiego ciśnienia.
Silnik Forda uważam za udaną jednostkę, puste auto nadal radzi sobie dobrze, a z ładunkiem no cóż to tylko 120KM (wersja L4H3)
Niskie spalanie 8,9l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjna, przełożenia dobrze dobrane
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie wersja 35+ lepiej od razu założyć amortyzowany fotel.
Naprawa zawieszenia po ok 700tyś (oczywiście oprócz amortyzatorów przednich z tyłu jeszcze nie wymieniałem i nadal mają 70%)
3,0
Karoseria
Odchodzący lakier, pękające tylne drzwi, dodatkowe nakładki na bokach to miejsca korozji,słabe zabezpieczenie przed korozją.
+ za wysokość wnętrza
- za długość brakuje niewiele żeby można załadować 5 palet "po szerokości"
- za drzwi boczne z tyłu "garb" z przodu "wchodzi" ściana działowa
- dolny rygiel tylnych drzwi bardzo łatwo go uszkodzić przy załadunku
-brak możliwości prostego zamknięcia kabiny przy otwartej przestrzeni ładunkowej
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki ograniczają widoczność,
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką,stolik w środkowym oparcie zupełnie nieprzydatny przydałoby się rozwiązanie z Mastera. Wymiana żarówek w reflektorach "na czuja"
Sterowanie radiem przy kierownicy średnio bardziej pasuje mi w Masterze
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średnio
3 razy wymieniany skraplacz, poza tym rurki wykonane z pseudo aluminium.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasne wnętrze, podróż na miejscu pasażera to porażka. Trzeszczące plastiki, podatne na uszkodzenia. Słabe oświetlenie wnętrza, górna półka no dobrze że jest, ale trzeba uważać na głowę. Sporo schowków i półek.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dostępne, nowe i używane ceny przyzwoite
4,0
Stosunek jakość/cena
W chwili zakupu było to najtańsze auto o takich gabarytach, a jakość stosowna do ceny, za te pieniądze nie można było się spodziewać cudów.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Taśma pod kierownica
Sensor air bagu
Rygiel tylnych drzwi
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria komputera 6 lat temu
odchodzący lakier
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 HDI 120KM 88kW
[l/100km]