Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Jumper I

Mr_Mar, 14 lat temu
Silnik 2.8 HDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 296 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Jumper I 2.8 HDi 128KM 94kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : wybijanie się tulei na osi tylnej
5,0
Całokształt
Ogólnie mam do Jumpera ogromne zaufanie. Jeździłem wieloma egzemplarzami w różnym wieku i z różnym przebiegiem. Uważam, że jest to najlepsze auto dostępne na rynku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.8HDi 128KM doskonale daje sobie radę w furgonie. Natomiast w z wysoką plandeką lub kontenerem jest jednak zbyt słaby. Żagiel daje o sobie znać. W obecnym Jumperze przy spokojnej jeździe umiarkowane zużycie oleju silnikowego. Jednak większe obciążenie auta i obroty powyżej 2200obr/min powodują, że a 1000km dolewam 0,5litra.
4,0
Skrzynia biegów
Również i do skrzyni biegów nie mam zastrzeżeń. W poprzednim Jumperze z 2005 roku po ok 100 tysiącach zużył się synchronizator drugiego biegu. W pierwszym Jumperze miałem przebieg ponad 200 tysięcy i nic się nie działo. W obecnym aucie mam przebieg 300 tysięcy i wyczuwam lekki opór przy redukcji z 5-tki na 4-kę
5,0
Układ jezdny
Jeżeli zawieszenie jest w należytym stanie, to tutaj jest doskonale. Wiadomo jest to auto dostawcze, które z natury musi być załadowany. Nie załadowany podskakuje na każdej nierówności, obciążony jedzie super.
Komfort
3,0
Widoczność
No to chyba najsłabszy punkt Jumpera. Wiadomo jest to auto dostawcze. Obserwacja na boki jest utrudniona, a do tyłu nie ma mowy. Natomiast przychodzą z pomocą lusterka, które są doskonałe. Po zmianach w 2000 roku zostały zlikwidowane duże martwe pola.
3,0
Ergonomia
W modelu po liftingu jest wszystko dobrze. Model sprzed liftingu jest trochę gorzej, ale też nie było źle. Trochę brakuje możliwości regulacji kanapy pasażera. W długich trasach pasażerowie odczuwają zmęczenie i ból pleców.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak już zaczęło dmuchać ciepłym powietrzem było wręcz za mocne. Natomiast w moim poprzednim aucie bardzo dużo czasu upływało nim zaczęło robić się ciepło w kabinie. W obecnym aucie nie mam zastrzeżeń, bardzo szybko robi się ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No niestety to jest chyba najgorsza strona tego auta. Przy moim wzroście 183cm jest mi zwyczajnie ciasno w kabinie. Brakuje mi schowków.
3,0
Wyciszenie
W zależności od egzemplarza. Jeździłem Jumperami gdzie było bardzo głośno, jeździłem też autami, gdzie panowała cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zależności od konfiguracji auta. Mój furgon z silnikiem 2.8Hdi palił mi ok 8-miu litrów. Poprzedni furgon 2.5Tdi był trochę niższy i palił 7.5litra. Natomiast dwa kontenery paliły ok 13-tu a obecnie użytkowana plandeka pali od 10,5 do 14. Wszystko zależy od zastosowanej skrzyni biegów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od stanu technicznego tego auta. Można już za kilka złotych kupić trupa i narzekać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tym bywało różnie. Przede wszystkim zużycie zawieszenia. Dość często ulegały zużyciu tuleje tylnej belki i sworznie wahaczy przednich. Czasami jakaś końcówka drążka się wybiła.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Eksploatuję Jumpery od kilku lat. W poprzedniej firmie widziałem różnych kierowców i od sposobu ich eksploatacji stan aut był różny. Zdarzały się przypadki, że kierowca zatarł silnik. Natomiast mi się nigdy nie zdarzył przypadek, żeby auto stanęło na trasie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 HDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Jumper I