Dobry, elastyczny motor. Z rozpędzaniem nie ma problemów, na pusto błyskawica. Przy wyprzedzaniu załadowanym trzeba już uważać
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą trochę ciężko, joystick nie jest taki precyzyjny. Skrzynia dobrze zestopniowana
4,0
Układ jezdny
Za duży promień skrętu, zbyt duża liczba obrotów kierownicą od oporu do oporu. Zawieszenie dość twarde, sztywne
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą, duża przednia szyba, doskonałe lusterka z dodatkowym lustrem asferycznym. Czasami przeszkadzają zbyt grube słupki
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mały minus- w nowym modelu zmniejszono ilość kratek nawiewowych w porównaniu z poprzednikiem, w dodatku sterowanie nimi jest nieprecyzyjne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny, sprężysty fotel, podłokietnik w standardzie (mógłby być dłuższy), rozkładany stolik w środkowym oparciu, składana półeczka z uchwytem na dokumenty na konsoli środkowej, pokaźny schowek na środku, półka nad głowami, wyjmowana popielniczka, miejsce na tachograf/cb radio
5,0
Wyciszenie
Do 110 km/h w kabinie jest bardzo, póxniej narasta szum powietrza i odgłosy pracy silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jeździe z prędkościami 100 km/h z ładunkiem (około 300kg) i 110 km/h na pusto spala 10l/100km. Przy powrotach z prędkością 120 km/h spalił prawie 12l. Wrażliwy na jakośc paliwa, po zmianie stacji spalanie wzrosło o 0,5 l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto firmowe, więc nie mnie się wypowiadać w kwestii opłacalności zakupu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest nowy i niewiele się dzieje. Odkleja się uszczelka w bocznym otworze drzwiowym, odpada przycisk blokady tylnych drzwi, lakier na stopniu wejściowym zdarł się już do gołej blachy, podłoga w ładowni też już się przeciera.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalony alternator i urwany pasek od niego, auto stało w serwisie 2 dni z tego powodu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDI 100KM 74kW
[l/100km]