Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

Mariusz, 5 lat temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150KM 110kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetna skrzynia biegów (automat), bardzo ekonomiczna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zbiornik adblue to raczej silnik i układ spalinowy, ale w tym przypadku zawiniła elektronika
Układ elektryczny : Do wymiany mata podgrzewania fotela
5,0
Całokształt
Znakomite auto dla rodziny 2+2, a nawet więcej! Moja C4GPII jest w wersji exclusive ze skórzaną tapicerką, monitorami w zagłówku i pozostałymi bajerami od PSA, więc rodzina i dzieci bardzo zadowolone. Dłuższa podróż to przyjemność nie tylko dla kierowcy. Bałem się automatycznej skrzyni, ale w połączeniu z silnikiem 2.0 hdi to czysta poezja. Mam porównanie z Citroenem ze skrzynią CVT. W tym przypadku biegi wchodzą niemal niezauważalnie, a i zbiera się wystarczająco żwawo. Spalanie to kolejna miłe zaskoczenie. Przy tej masie zejście poniżej 6 l/100km to nie problem! Po przejechaniu ponad 20 tys. km w rok, jeden większy problem to elektronika w zbiorniku adblue. Mimo pełnego zbiornika komputer sygnalizował dolewkę. Koszt wymiany na części używanej (wymieniony zbiornik) to ok. 1000 zł :-( (w serwisie ponad 4 tys. pln). Mimo tego serdecznie polecam!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 hdi 150KM spokojnie daje radę ale mniejsze jednostki chyba nie mają sensu w tym modelu. Poza tym francuski 2.0 hdi powoli staje się legendą i nie wymaga większych komentarzy :-)
5,0
Skrzynia biegów
Miłe zaskoczenie automatyczną hydrauliczną skrzynią biegów. Eksperci ją chwalą a ja mogę tylko potwierdzić pozytywne opinie. Super!
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów. Nie jest to auto dla rajdowców,a raczej odpowiedzialnych mężów i tatusiów, ale radzi sobie doskonale. Systemy elektroniczne też pomagają np. ostrzeżenie przed przeszkodą
5,0
Karoseria
Bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to u francuzów, rewelacja! Dodatkowo panoramiczny dach jeszcze bardziej doświetla środek
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, choć dotykowy panel sterowania wymaga przyzwyczajenia. Pewnie dla niektórych nie do zaakceptowania
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko nagrzewa i likwiduje zaparowane szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super!
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej bo na autostradzie nawet przy 140km/h już zaczyna dokuczać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znakomite spalanie jak na tą masę i żwawy silnik z automatyczną skrzynią biegów. Koszty serwisu raczej standardowe, choć nie najniższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aż dziwne, że ten model tak szybko traci na wartości (ale dzięki temu mogłem kupić 4-latka)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Muszę wymienić matę podgrzewanego fotela kierowcy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniany we wstępie zbiornik adblue

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen Grand C4 Picasso II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso