Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

Seba, 8 lat temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150KM 110kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Komfortowe i dynamiczne auto, które najlepiej da się porównać do Windows-a! Kiedy wszystko pracuje na 100% to rewelacja, problem tylko w tym, że co jakiś czas coś przestaje działać - bo tak. I jak z Windowsem - najczęściej pomaga...restart samochodu!
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezła dynamika - w sumie nawet lepsza w zakresie 80-150 niż 0-80. Dobra elastyczność - np. da się jechać bez burczenia cylindrów na VI biegu od 65-70, ale żeby przyspieszyć trzeba zredukować do III.
3,0
Skrzynia biegów
Najsłabsza część pojazdu - skrzynia biegów pracuje topornie, biegi trzeba wrzucać dosyć precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się drogi, opony 205x55 plus DOSKONAŁE zawieszenie sprawiają, że auto trzyma się na zakrętach, a jednocześnie nie sprawia, że na wertepach i nierównościach wraca posiłek...
Komfort
5,0
Widoczność
Przednia szyba podciągnięta wysoko, boczne słupki wąskie i przeszklone - ogólnie widoczność wzorowa, wzbogacona kamerą i czujnikami.
4,0
Ergonomia
Chciałoby się napisać ok - gdyby nie jeden feler. Włącznik samochodu i radia. Oba okrągłe (choć jeden wypukły). I dwa raz odruchowo po skończonej rozmowie telefonicznej (oczywiście przez radio) - wyłączyłem samochód...Wprawdzie na postoju, a nie w czasie jazdy, ale to jednak nie przemyślane. Reszta Ok - dostęp z panelu dotykowego do większości funkcji. Mnóstwo na kierownicy, ale tak rozmieszczone, że po 2 dniu używa się odruchowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No właśnie - automatyczna klimatyzacja...Poza tym zdarzyło mi się w zimie, że przestało grzać. Tak po prostu. Kilka restartów auta i nie pomogło. A rano jak gdyby nigdy nic...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełne i swobodne możliwości konfiguracyjne. Rewelacja - miejsce z tyłu dla dzieciaków, albo inaczej - osoba do 170cm podróżuje dość wygodnie. W 7 osób na okazjonalne wycieczki da się pojechać. Ewentualnie 6 mężczyzn (mało gdzie z wyjątkiem dużych Vanów 3 dorosłych mężczyzn siedzi obok siebie - nawet w Ducato na przedniej ławce )
4,0
Wyciszenie
Gorzej niż Sharan, ale to nie znaczy, że źle. Do około 160km/h w aucie ciężko w ogóle stwierdzić ile się jedzie. Auto jest dobrze wyciszone i tak na prawdę to bardziej słychać dźwięk kół i wiatru (to jednak bryła) niż silnika!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Waham się pomiędzy dobrze a źle :) Spalanie realne około 6,5-7 ALE JA MAM CIĘŻKĄ NOGĘ. Na autostradzie przy 180 około do 9 a więc znakomicie. Jeżeli ktoś stosuje podstawowe zasady ekojazdy (czyli ni ja :) ) spokojnie około 5. Starając się być ekonomicznym da radę zejść poniżej 4 - tyle, że to niebezpieczne, bo na prawdę w aucie można wtedy zasnąć - NIE PRZESADZAM! Cicho i powoli. Odnośnie pozostałych kosztów - po 22tyś km uzupełniałem AdBlue - około 15L. Poza tym na razie nic - chociaż auto zapowiada, że po gwarancji może być drogo...
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem auta do dynamicznego przewozu do 7 osób i zamknęło się kwotą 100000 PLN. Na pewno to nie mało - w zamian dostajemy KOMFORTOWY samochód (tak wiem, że są rozwiązania lepsze...ale na pewno nie w tej cenie), dynamiczny oraz wybajerzony. Wiele rzeczy można spersonalizować (każdy fotel 2 rzędu, nawiewy klimy itp). Owszem, ilość schowków nie poraża, ale nie ma tragedii. Znakomity kompromis pomiędzy ilością miejsca a apetytem na paliwo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba największa przypadłość. A to klimatyzacja przestaje grzać, a to lusterka się nie ustawią, coś tam elektrycznego się pokaże - ponieważ do tej pory unikałem tak zaawansowanych konstrukcji nie wiem, czy te zachowania są obecnie typowe czy nie. Zazwyczaj po wyłączeniu i włączeniu auta wada zanika. Normalnie windows :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie się nie zdarzyły, chociaż po zakupie auto wyświetlało błąd temperatury silnika. Serwis wykasował usterkę a następnie chciał wymieniać termostat - nie zgodziłem się na naprawy "na czuja" i magicznym sposobem po 3 tygodniach samochód sam się naprawił. Ogólnie zbyt nowa konstrukcja i większość część sprowadzana z Francji - czas oczekiwania do 14 dni :( Największa wada? System start&stop działa NAWET NA AUTOSTRADZIE. Czyli zasuwamy, dojeżdżamy do bramek, a auto w kolejce się wyłącza. Co to oznacza dla trwałości turbiny nie muszę tłumaczyć. Podobno wszystkie auta teraz tak mają - nie mam wszystkich i bardzo mnie to wkurza, że muszę pamiętać o każdorazowym wyłączeniu tego systemu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso