Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso
Seba,
8 lat temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
25 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Komfortowe i dynamiczne auto, które najlepiej da się porównać do Windows-a! Kiedy wszystko pracuje na 100% to rewelacja, problem tylko w tym, że co jakiś czas coś przestaje działać - bo tak. I jak z Windowsem - najczęściej pomaga...restart samochodu!
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezła dynamika - w sumie nawet lepsza w zakresie 80-150 niż 0-80. Dobra elastyczność - np. da się jechać bez burczenia cylindrów na VI biegu od 65-70, ale żeby przyspieszyć trzeba zredukować do III.
3,0
Skrzynia biegów
Najsłabsza część pojazdu - skrzynia biegów pracuje topornie, biegi trzeba wrzucać dosyć precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się drogi, opony 205x55 plus DOSKONAŁE zawieszenie sprawiają, że auto trzyma się na zakrętach, a jednocześnie nie sprawia, że na wertepach i nierównościach wraca posiłek...
Komfort
5,0
Widoczność
Przednia szyba podciągnięta wysoko, boczne słupki wąskie i przeszklone - ogólnie widoczność wzorowa, wzbogacona kamerą i czujnikami.
4,0
Ergonomia
Chciałoby się napisać ok - gdyby nie jeden feler. Włącznik samochodu i radia. Oba okrągłe (choć jeden wypukły). I dwa raz odruchowo po skończonej rozmowie telefonicznej (oczywiście przez radio) - wyłączyłem samochód...Wprawdzie na postoju, a nie w czasie jazdy, ale to jednak nie przemyślane. Reszta Ok - dostęp z panelu dotykowego do większości funkcji. Mnóstwo na kierownicy, ale tak rozmieszczone, że po 2 dniu używa się odruchowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No właśnie - automatyczna klimatyzacja...Poza tym zdarzyło mi się w zimie, że przestało grzać. Tak po prostu. Kilka restartów auta i nie pomogło. A rano jak gdyby nigdy nic...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełne i swobodne możliwości konfiguracyjne. Rewelacja - miejsce z tyłu dla dzieciaków, albo inaczej - osoba do 170cm podróżuje dość wygodnie. W 7 osób na okazjonalne wycieczki da się pojechać. Ewentualnie 6 mężczyzn (mało gdzie z wyjątkiem dużych Vanów 3 dorosłych mężczyzn siedzi obok siebie - nawet w Ducato na przedniej ławce )
4,0
Wyciszenie
Gorzej niż Sharan, ale to nie znaczy, że źle. Do około 160km/h w aucie ciężko w ogóle stwierdzić ile się jedzie. Auto jest dobrze wyciszone i tak na prawdę to bardziej słychać dźwięk kół i wiatru (to jednak bryła) niż silnika!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Waham się pomiędzy dobrze a źle :) Spalanie realne około 6,5-7 ALE JA MAM CIĘŻKĄ NOGĘ. Na autostradzie przy 180 około do 9 a więc znakomicie. Jeżeli ktoś stosuje podstawowe zasady ekojazdy (czyli ni ja :) ) spokojnie około 5. Starając się być ekonomicznym da radę zejść poniżej 4 - tyle, że to niebezpieczne, bo na prawdę w aucie można wtedy zasnąć - NIE PRZESADZAM! Cicho i powoli. Odnośnie pozostałych kosztów - po 22tyś km uzupełniałem AdBlue - około 15L. Poza tym na razie nic - chociaż auto zapowiada, że po gwarancji może być drogo...
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem auta do dynamicznego przewozu do 7 osób i zamknęło się kwotą 100000 PLN. Na pewno to nie mało - w zamian dostajemy KOMFORTOWY samochód (tak wiem, że są rozwiązania lepsze...ale na pewno nie w tej cenie), dynamiczny oraz wybajerzony. Wiele rzeczy można spersonalizować (każdy fotel 2 rzędu, nawiewy klimy itp). Owszem, ilość schowków nie poraża, ale nie ma tragedii. Znakomity kompromis pomiędzy ilością miejsca a apetytem na paliwo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba największa przypadłość. A to klimatyzacja przestaje grzać, a to lusterka się nie ustawią, coś tam elektrycznego się pokaże - ponieważ do tej pory unikałem tak zaawansowanych konstrukcji nie wiem, czy te zachowania są obecnie typowe czy nie. Zazwyczaj po wyłączeniu i włączeniu auta wada zanika. Normalnie windows :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie się nie zdarzyły, chociaż po zakupie auto wyświetlało błąd temperatury silnika. Serwis wykasował usterkę a następnie chciał wymieniać termostat - nie zgodziłem się na naprawy "na czuja" i magicznym sposobem po 3 tygodniach samochód sam się naprawił. Ogólnie zbyt nowa konstrukcja i większość część sprowadzana z Francji - czas oczekiwania do 14 dni :( Największa wada? System start&stop działa NAWET NA AUTOSTRADZIE. Czyli zasuwamy, dojeżdżamy do bramek, a auto w kolejce się wyłącza. Co to oznacza dla trwałości turbiny nie muszę tłumaczyć. Podobno wszystkie auta teraz tak mają - nie mam wszystkich i bardzo mnie to wkurza, że muszę pamiętać o każdorazowym wyłączeniu tego systemu.