Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso
Greywolf,
6 lat temu
Silnik 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
102 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: Hamulce ostre jak brzytwa, bardzo szybko reagują.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Mało precyzyjna skrzynia biegów.
5,0
Całokształt
Samochód ogólnie bardzo wygodny, pojemny, cichy i idealny na dłuższe wyjazdy. Bardzo dobry dla rodziny nawet 5 osobowej. Jazda w trasie nie męczy, trochę gorzej w mieście, za "krótkie" biegi, choć elastyczne. Silnik bardzo ekonomiczny i jednocześnie jak na vana bardzo żwawy. Problemy ze sprzęgłem i rolkami napinacza (ponoć to wina start-stop) paska osprzętu. Auto świetnie się prowadzi na autostradzie, dobrze trzyma tor jazdy i nawet pomimo niskiej wagi a dużej wysokości nie jest podatny na podmuchy wiatru.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, ekonomiczny ale tylko jeśli jeździ się z włączonym syst. START/STOP, bardzo żwawy w mieście, w trasie plusem są przełożenia 4-6.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę za mało precyzyjna. Za krótkie przełożenia 1-2, ale to raczej normalne u diesli.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi, w trasie cichy i niesamowicie komfortowy. Można przejechać ponad 1000 km i nie czuć zmęczenia drogą.
5,0
Karoseria
Bez uwag
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu i na boki. Do tyłu nie ma problemów jeśli jest kamera cofania. Przez cały czas nie miałem problemów z widocznością. Słupki A nie zasłaniają nawet pieszych na skrzyżowaniach, co było zmorą Xsary Picasso.
5,0
Ergonomia
Wielki bagażnik, mnóstwo miejsca, dodatkowe miejsce jak przesunie się drugi rząd siedzeń. Trochę szkoda, że polityka Citroena jest taka, że do GP dodają niemal zawsze 3-rząd siedzeń. Bez tych siedzeń miejsca aż nadto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna, dobrze rozprowadzona, z nawiewem na 2 rząd siedzeń. Bardzo funkcjonalna regulacja strumienia i kierunku nawiewu. Ani w lecie ani w zimie nie zwraca się na nią uwagi. Wymian fitra p.pyłkowego obowiązkowo raz do roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce dla kierowcy bardzo dobre, dużo miejsca na nogi co pomocne zwłaszcza w trasie. Trochę za słabe trzymanie boczne foteli. Sama wygoda jazdy i miękkość foteli bardzo dobra, pasażerowie nie męczą się długą jazdą.
4,0
Wyciszenie
Z czasem poziom hałasu rośnie, ale niemal niezauważalnie. Jazda w długą trasę nie męczy prawie w ogóle. Nawet przy prędkościach ponad 140 km/h można swobodnie rozmawiać między rzędami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie konieczność wymiany sprzęgła po 85k to byłoby 5 gwiazdek. Koszty serwisu olejowego w normie. Poza tym największym ciężarem wydaje się AC/OC niż koszty utrzymania. Bardzo ekonomiczne spalanie, w trasie i w mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena dostosowana do standardu auta. Choć po tej wielkości samochodzie trochę za niski standard wykończenia wewnątrz. Tapicerki siedzeń już nie są takie porządne jak wcześniej w Citroenach. Plastiki na drzwiach i desce rozdzielczej bardzo miękkie i bezgłośne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie poza koniecznością dwukrotnej wymiany rolki napinacza paska osprzętu to z drobnych usterek brak innych.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana tarczy sprzęgła po 85k km. Reszta na gwarancji to nie piszę. Ale były. Jedyny problem z tym związany to konieczność jazdy autem zastępczym. Po gwarancji żadnych więcej poważnych usterek nie było.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi 114KM 84kW
[l/100km]