Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

mick74, 9 lat temu
Silnik 1.6 16v THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Karoseria czyli sylwetka i wnętrze. Wnętrze przestronne, praktyczne, bardzo dobrze spasowane atrakcyjne materiały (w moim odczuciu nie ma tam żadnej tandety). Sylwetka? Sami zobaczcie.
5,0
Całokształt
W ubiegłym roku dodałem swoją pierwszą opinię. Były to właściwie pierwsze wrażenia. Choć przejechałem nim zaledwie 8200 km, a rok szybko zleciał, to wrażenia z jazdy (również posiadania, przebywania) pozostają bez zmian - doskonale! Pojazd okazuje się być nadal niezwykle funkcjonalny, wygodny, przestronny. Jak do tej pory poniosłem wyłącznie koszty paliwa, wymiany opon, dolewki 0,5l oleju (po 7000km). Samochód świeżo po przeglądzie. Wymienione wyłącznie materiały eksploatacyjne. Zero usterek.
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu z poprzednią oceną daję punkt wyżej (najlepiej byłoby dać 4,5*), ponieważ silnik dotarł się i już o wiele dynamiczniej reaguje na gaz. Oczywiście piszę w kontekście auta rodzinnego. W zwykłej ekonomicznej jeździe silnik pozostaje na ok 1700-1800 obr./min. Spalanie po 8000 km wynosi wg komputera 7,8, czyli w rzeczywistości ok. 8,3.
4,0
Skrzynia biegów
Po roku skrzynia (manualna) też już się trochę bardziej wyrobiła, ale nadal brakuje do ideału. Oczywiście nic nie haczy, zgrzyta ani szarpie, ale wiem, że japończyki (Honda) są tu o niebo lepsi.
4,0
Układ jezdny
Tłumienie nierówności (4,5), komfort jazdy po "płaskim" (5,5), komfort jazdy po ubitej gruntówce (4,5), jazda na wprost (6). Ostrzejsze zakręty to zawsze przechył nadwozia. Podejrzewam, że GC4P stać na więcej, ale nie próbowałem ;) Jazda po śniegu i lodzie (3,5). W jeździe miejskiej bardzo zwrotny. Dłuższy rozstaw osi powoduje, że należy brać troszkę szersze łuki przy bardzo ciasnych łukach. Całość skłania do spokojnej jazdy, co nie znaczy, że trzeba się wlec.
Komfort
5,0
Widoczność
jak w roku ubiegłym. Bez zmian. Przednia panoramiczna szyba to jest coś!
4,0
Ergonomia
Samochód popanowany przeze mnie. Po rocznej eksploatacji, gdybym kupował go raz jeszcze, zastanawiałbym się nad skórzaną tapicerką. Fotele mogłyby mieć choćby lekkie trzymanie boczne. Co prawda samochód nie zachęca do ostrzejszej jazdy po zakrętach, a podłokietniki dają radę, ale trzymanie boczne z pewnością przydałoby się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bezproblemowe. Podkreślić należy dodatowe regulowane dysze w 2 rzędzie (Intensive). Klimatyzacja bardzo sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza doskonałą przestrzenią jest też doskonały dostęp. Czuję się w nim bardzo swobodnie. Samochód przydał się również podczas przeprowadzki i zdał egzamin celująco.
4,0
Wyciszenie
Moim zdaniem jest na bardzo dobrym poziomie. To nie jest studio nagraniowe a kontakt ze światem też musi być. Praca zawieszenia nie jest irytująco słyszalna - to ważne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory wlewam wyłącznie paliwo i raz olej. No, mógłby wreszcie jeździć na wodę, a może lepiej nie, bo jeszsze na wodę wprowadzą akcyzę i dopiero będzie eko...nomicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tym etapie eksploatacji jakość wydaje się być bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
68,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso