Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso
krzych-wwa,
10 lat temu
Silnik 1.6 16v THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: 1.6 THP zachwyca kulturą pracy i osiągami. Idealny silnik do tego auta. Razem z pojemnym, widnym wnętrzem i ciekawym designem stanowi bardzo mocny punkt C4 Grand Picasso.
5,0
Całokształt
Samochód jest bardzo przestronny, komfortowy i wygodny. Po dotarciu do celu zarówno u kierowcy jak i pasażerów pojawia się rozczarowanie, że podróż dobiegła końca - tym autem chce się jeździć!
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 THP spisuje się rewelacyjnie. Silnik lekko wchodzi na obroty i ma kopa :) Można jeździć zarówno ekonomicznie jak i sportowo. Bardzo elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest w miarę precyzyjna, o ile odpowiednio trzyma się drążek zmiany biegów (od góry całą dłonią, a nie z boku). Przełożenia wchodzą z charakterystycznym kliknięciem.
5,0
Układ jezdny
Pomimo swoich gabarytów C4 Picasso II prowadzi się jak duże kombi, choć nie nadaje się do sportowej jazdy (po co?). Zarówno stabilność jak i przyczepność jest na poziomie wyższym niż przeciętna. Manewrowanie na parkingu to łatwizna. Mimo dużego rozstawu osi (2,84m) średnica zawracania to nadal 11m!
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka przednia szyba zachodząca na dach sprawia, że w mieście można stanąć bez problemu pod samymi światłami. Generalnie widoczność do przodu jak i na boki jest świetna. Manewry do tyłu wspomaga kamera z naniesionymi liniami wspomagającymi. Lusterka boczne mogłyby być ciut wyższe.
5,0
Ergonomia
Dotykowe sterowanie wymaga przyzwyczajenia, ale nie jest trudne do opanowania i po krótkiej chwili nie zwraca się na nie uwagi. Duży ekran z zegarami i powtórzeniem piktogramów z nawigacji jest bardzo czytelny. Są dostępne 3 rodzaje zegarów do wyboru. Jest nawet funkcja "black panel" która wygasza ekrany i pozostawia widoczny tylko prędkościomierz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze pomimo sporych gabarytów nagrzewa się bardzo szybko. Mam nadzieję, że latem będzie się schładzać równie szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy ma dla siebie dużo miejsca w każdym kierunku. Zarówno kierowca jak i pasażer mają niezależne podłokietniki z regulowanym kątem nachylenia. Schowków też jest cała masa.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wygłuszenie silnika i szumów powietrza. Przy 130 km/h jest bardzo komfortowo, gdyż silnik bardzo cicho mruczy a powietrze delikatnie szumi. Jak na rozmiary samochodu - rewelacja!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko tankuję.
5,0
Stosunek jakość/cena
Citroen stale oferuje rabat do cen katalogowych, który sprawia że konkurencja staje się niekonkurencyjna.