Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting

Picasso, 3 lata temu
Silnik 1.2 PurTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting 1.2 PurTech 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Materiały wewnątrz twarde rysujące się plastiki i ramka polakierowana piano black trochę lipa. O oczko za słabe szczególnie że to samochód rodzinny
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód bardzo udany ale raczej bliżej 4 gwiazdek niż 5. Duży wpływ na ostateczną ocenę będzie miała rodzaj konfiguracji i zastosowanego silnika. Dziś wybrałbym 2.0 Hdi z automatem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tu benzyna 1,2 PureTech. 3 cyl 130km, nieco ponad 200Nm. Parametry jak moc i moment przyzwoite, w końcu to takie parametry osiągane z 2-2.2 litra w silniku bez turbo. Silnik mało pali 7l w cyklu mieszanym. Możliwe mniej przy prędkościach 70-90km ale takie zamulanie i niskie obroty powodują nagar i samochód kopci. Przy okazji podczas przeglądu w Aso dodawany jest płyn do paliwa w celu czyszczenia silnika z nagaru. Jak się jeździ na wyższych obrotach tj 2300 i więcej nie ma problemu. Silnik udany ale w Grand C4 Picasso tylko do jazdy po mieście i raczej na pusto, box dachowy, rowery i bagaże, góry to już widać że jest zdecydowanie za słaby. (ciągnięcie przyczepy kempingowej odpada - polecam 2.0 hdi.)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna - ani zła ani dobra. Przyzwoita. Trudne wyczucie płynnej zmiany biegów z 1 na 2. Na jedynce trzeba przytrzymać obroty i dopiero wysprzęglić i wrzucić delikatnie 2 bieg i dopiero wcisnąć gaz. Ruszanie trochę problematyczne z silnikiem 1,2 - muszą być wysokie obroty i ślizgnięcie że sprzęgła. Między innymi dlatego nie nadaje się zupełnie do jakichkolwiek przyczep. Żałuję że nie wybrałem automatu do tego silnika, a lepszym wyborem byłby 2.0 HDI.
5,0
Układ jezdny
To jest komfortowy van. Jazda bez szaleństwa, relaks. Ten samochód uspokaja, nie trzeba nic udowadniać. Można tym autem jechać 140-150 po autostradzie bez problemu (7l spalanie). Dynamiczna jazda po zakrętach jest możliwa - auto jest bezpieczne ale będzie mocno się wychylać a pasażerowie jak kartofle latać od lewej do prawej. Sam zrozumiesz po paru zakrętach że nie do tego te auto służy. Cenie komfort dlatego 5 gwiazdek.
5,0
Karoseria
Pomimo lat wciąż ładnie wygląda jak na vana trochę kosmicznie. Bardzo dużo miejsca, drugi rząd przesuwany każdy fotel osobno, 6 i 7 awaryjne miejsce schowane w podłodze (wygodne tak do 175cmbwztostu) Nie ma lipy.
Komfort
5,0
Widoczność
Fenomenalna! Przednią szyba zachodzi na dach widać wszystko, nawet światła na skrzyżowaniu gdy stanie się blisko sygnalizatorów. W porównaniu do zwykłych kompaktów nieprawdopodobna różnica na plus. To tylu widoczność wzorowa - przeszklony autobus. Dobrego duże lusterka i kamerą cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok, wnętrze przemyślane, wszystko ok. Sterowanie z panelu dotykowego bardzo wygodnie - nie rozumiem czemu tak się wszyscy czepiali się braku regulacji klimy z fizycznych przycisków. Klima automatyczna, ustawiona temp. 19st i nic nie trzeba zmieniać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima daje radę, trochę hałasuje od normal ale na soft prawie niesłyszalna. Odmrażanie przedniej szyby nadmuchem daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie ku mojemu zaskoczeniu, ciszej niż niektórych autach uchodzących za komfortowe limuzyny segmentu D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewiele spala około 7,5l, ceny przeglądów znośne, cena zakupu katalogowo nie mało, ale warto negocjować szczególnie w połowie roku lub pod koniec na samochody z placu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z przyzwoitym rabatem całkiem dobry wybór. Bez rabatu Nie. Dlatego nie kupiłem drugiego Citroëna tym razem c3 aircross choć bardzo chciałem, liczyłem na jakiś rabat - żadnego niezaproponowali. Nie zrozumiała polityka, dlatego kupiłem Renault.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek pory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PurTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting 1.2 PurTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting